Tick tack, tick tack...


Ja, nu är det bara 14 dagar kvar till Julafton !!!
Vad fort det har gått =O
Man tycker att man sååå god tid på sig men plötsligt så är tiden bara borta.
Jag är glad att jag började i tid ;))
Det som är kvar på min lista är detta :

♥ Två Julrim kvar (Klurade jag ut igår kväll när jag gick och la mig)
♥ Slå in resterande Julklappar
♥ Baka en mjuk kaka
♥ Posta Julkorten
♥ Handla inför Julen
♥ Griljera skinka
♥ Laga Revbenspjäll & Rostbiff
♥ Packa inför resan

Så nu börjar jag känna mig rätt så lugn =D
Revbenspjällen och rostbiffen får stå och gotta sig i ugnen när vi kommer hem, dan före dopparedan.
Skinkan griljerar jag på självaste Julafton.
Men det är ju faktiskt så vad man än gör eller hur mycket man än hinner så blir det Jul vare sig man vill eller inte.
Den 24:e står den där och knackar på dörren.



Ikväll är det IDOL-final !
Finalisterna är :
Jay Smith & Minnah Karlsson.



Finalisternas egna låtval :

Jay Smith -
Låtval : Higher - Creed

Minnah Karlsson -
Låtval : What are you waiting for - Gwen Stefani

Tittarnas Låtval :

Jay Smith -
Låtval : Like a prayer - Madonna

Minnah Karlsson -
Låtval : Twist and shout - The Beatles

Vinnarlåten :

Jay Smith -
Låtval : Dreaming People

Minnah Karlsson -
Låtval : Dreaming People

Men finalen är kanske inte helt smärtfri.
Så här säger Andreas Carlsson efter avslöjandet om Jay och Minnahs ev. relation :



"I går avslöjade Nöjesbladet de två Idol-finalisternas kärleksrelation.

Nyheten upprör jurymedlemmen Andreas Carlsson, 37.

– Om det stämmer börjar finalen likna en fars, säger han till Nöjesbladet.

Idol-finalisterna Jay Smith och Minnah Karlsson har en relation.

– Vi är mer än vänner, säger Jay Smith, 29, till Nöjesbladet.

Avslöjandet gör jurymedlemmen Andreas Carlsson bestört.

– Finalen börjar likna en fars, säger Carlsson till Nöjesbladet.

Minnah Karlsson har åkt ur Idol en gång, men fick en ny chans när Alice Hagenbrant hoppade av tävlingen.

Jay Smith har polisanmälts för narkotikabrott efter att han rökt hasch.

Och som Jay Smith berättar i dagens Nöjesblad, har de två finalisterna nu en relation – trots att Jay redan har en flickvän.

– I en final ska ju båda gå ut och krossa, om de känner att ingen bryr sig om vem som vinner blir det ju förstört, säger en tv-källa till Resume.se."



Ikväll sitter i alla fall jag bänkad fram för tv4 och IDOL-finalen med en massa fredagsmysgott och njuter av att få höra Jay sjunga Like a prayer och Minnah´s version av Twist and shout ;)))

Ha det bäst och en bra dag !
kram H.♥♥♥

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Mmm alltså revben är nog det bästa på julbordet enligt mig, och ändå finns det de som inte har någon! :-O Det som är såå gott och man kan äta det så länge då det kräver lite arbete (typ som kräftor) :-D Och rostbiff och kyckling är favoriter också. Är inte lika förtjust i skinkan faktiskt :-/

Vad tycker du om?

2010-12-10 @ 10:48:19
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej Sara ! Jag gillar också revben, men dom ska vara kryddiga och lite knapriga för att falla mig bäst i smaken ;)Rostbiff,kycklng,Janssons frestelse och omelett.Sen älskar jag lax i alla möjliga former men äter inte sill.Jag brukar hoppa över potatisen på Julen, för man blir så himla mätt av den.Sååå för att få plats med alla läckerheter i magen så får potatisen kliva åt sidan ;)))Min svärfar och svärmor kommer upp till oss på Julafton och min svärmor kommer laga en del av julmaten eftersom jag inte lär hinna med ;)

Men revbenen, skinkan och rostbiffen gör jag =DOch nån god efterätt hade jag tänkt mig men vet inte riktigt vad jag ska hitta på ??? Om man nu ens orkar nån efterätt ??? Det är frågan, hahaha ;)

2010-12-10 @ 13:29:46
Postat av: Gunilla

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen; jag är så avundsjuk på er som får åka till varmare nejder! /Stor kram

2010-12-10 @ 18:59:23
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0