"Så mycket bättre "



Lördag, elva dagar kvar till Julafton...!
Pratade med en granne och hon var dö stressad.
Hon hade inte ens tänkt ordet Julklappar än.
Hade massor att köpa till men inte köpt en endaste.
Jag "vågade" knappt tala om att mina var inhandlade, inslagna, rimmade och klara, för så stressad var hon.
Då hade hon nog brytit ihop.
- Ta det lungt, sa jag till henne
Sätt dig ner med en lista ( jag och mina listor, hahaha ) skriv upp det som du ska göra och vad du ska handla och stryk vart efter.
En del grejer kanske kan beställas på nätet, finns ju fortfarande tid för att hinna få hem "nät-varor".
Alla har ju kanske inte tid eller inte kan av olika anledningar springa runt och shoppa julklappar i nåt trångt köpcentrum och då är ju Nät-shopping himla bra =D



Jay Smith - så heter segraren i Idol 2010. Efter att vecka efter vecka ha briljerat i fredagsfinalerna står nu Helsingborgskillen som årets stora vinnare. Kolla in det mäktiga ögonblicket när han vinner :



Nu lider alla såpor mot sitt slut.
Ensam mamma söker har redan haft sin "final", igår IDOL, kvar är Bonde söker fru och Robinson.
Jag har följt hela Robinson den här säsongen men kommer missa dom sista avsnitten för dom sänds 3 på raken nästa vecka, tor-fre-lör.
Men jag hoppas att det blir rätt person som vinner.
Absolut inte Helen, för jag tycker att hon är elak, bossig och tar för stor plats.
Så jag håller inte på min "Namne" ;)))
Ikväll är det avslutning på en annan otroligt populär såpa :

Så mycket bättre !
Det är dags för artisterna att ta farväl av varandra och tillsammans fixar de en avslutningskräftskiva i det sista programmet av Så mycket bättre. De ser tillbaka på veckan som gått och konstaterar att de skaffat många nya vänner för livet.
Det firar de med att fortsätta hylla varandra när de får sjunga sina egna låtar, men tillsammans med någon. Bland annat sjunger Petter och Plura Du gör min dag och Plura tar hjälp av Thomas och framför Alice. Här kan du tjuvkika på Sandelins och Septembers duett och :
 


Förutom att bänka mig framför tv:n kl.20.00 ikväll för att se "Så mycket bättre".
Tänkte jag börja ta fram mina sommar kläder.
Se vad som behövs tvättas, strykas m.m
Måste också rota fram mina sommar skor som stoppades undan när hösten gjorde entré.
Känns konstigt att sikta in sig på badkläder, linnen, kjolar, sandaler m.m när det snöar ute och är minusgrader på termometern.
Konstigt, men väldigt härligt ;))))


Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Mita

Här är det också klappat och klart.Det många som är döstressiga nu. Ja nu är det mycket som slutar på tv,hoppas det kommer nya braiga program under julen.

Låter skönt med en resa till varmare ställe.Firar ni julen borta då eller?

Kramiz!

2010-12-11 @ 22:21:59
URL: http://mithas.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej !Nej vi firar julen hemma.Vi kommer hem den 23:e på eftermiddagen =)Det är därför som jag stressar så med allt för jag vill att det ska vara helt klart när vi åker på torsdag.Så att jag bara kan koncentrera mig på skinkan och revbenspjällen på kvällen före dopparedagen ;)))Älskar solen och att resa men hjärtat klappar mycket för vår svenska jul, så det här blev ett bra alternativ, en julklapp till hela familjen lite i förskott ;)))Kramar

2010-12-11 @ 22:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0