2:a advent


 När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

Ja,då var det andra advent.
Dagarna rinner iväg och dopparedagen närmar sig allt mer.
Jag brukar göra en lista över det som jag ska göra inför julen.
Sen är det bara att stryka vartefter så har man ganska bra koll....tror jag ;)

Julklappar
Baka Lussebullar
Baka Bettankaka
Baka kakor
Julgodis
Skriva Julkort
Julmat
knäck
Baka pepparkakor
Slå in klappar
Rimma
Köpa Julfrimärken
posta julkorten

Har säker glömt hälften på den där listan, men har väl liiite koll i alla fall.

2:a advent, ja, då saknar man sina nära och kära extra mycket.
Inte just för att det är andra advent utan just för att det är såna dagar när man träffas, umgås och fikar med dom man tycker om.
Men min kära familj bor lite för långt bort för "en fika".
♥Men dom finns i mina tankar och i mitt hjärta hela tiden♥
Idag fikar vi med ♥vänner♥ istället ;)
Och vad vore livet utan vänner.
Igår fick jag ett litet tråkigt besked.
Men vet att jag har en vän som lyssnar och ställer upp.
En vän som har ställt upp och betytt mycket för mig den sista tiden.
En vän som peppat mig i massor, en vän som gett mig ett skratt när jag behöver det.
En vän som skickat en massa positiv respons och en del jävar anamma.
En vän som verkligen bryr sig, på riktigt.
En vän som liksom jag tror att det finns något mer.
En vän som är stark, som lyssnar och inte dömer.
En vän som har en styrka och en utstrålning som gör att man känner sig trygg.
Jag tror du vet vem du är.
Tack min vän för att du finns ♥



Nu ska jag slita mig från datorn och sätta lite fart.
La familia sover fortfarande.
Snön lyser vit på taken och endast JAG är vaken ;)))

Ha det bäst och en fin advent ♥
Kram H.




Kommentarer
Postat av: Camilla "Lillagul"

Trevlig 2:a advent !

Ja du vad skulle man göra utan goda vänner ?!

Tur att sådana finns :)

Här lyser snön också vit på taken , åh endast matte , husse o Kjelle é vaken fniss

2010-12-05 @ 11:35:33
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0