Tvära kast !


Igår åkte Jag & Jessica till IKEA.
Det var dax att köpa upp sig på ljus , servetter och annat inför julen.
Borde väl inte vara så mycket folk, trodde jag......meeeen såååå feeeel man kan ha !!!
Fullproppat på parkeringen.
Lyckades knipa till mig en ganska så bra plats till slut ändå.
Fanns knappt några kundvagnar kvar, ett par tre stycken stod och väntade på att få bli fyllda med Ikea-saker.
Jag tog en av dom ;)
Blev lite mer (som vanligt) i vagnen än vad jag hade tänkt.
Hittade ett par grymt snygga soffkuddar.
Gick förbi dom flera gånger och sa att jag inte skulle ha dom.
Men dom liksom ropade på mig :
- Heeeeeleeeeeen ! Kom och köp oss !!! Vi vill bo i din soooooffa !!!
Och jag kände att jag inte kunde göra dom mig besvikna så dom fick självklart hänga med hem ;))))
Annars blidde det lite batterier, lampor,glasburkar till köket, en stor En som nu står ute på trappen, ett par mys filtar, kuddarna, massor av ljus- värme ljus-röda ljus-vita ljus-doft ljus-block ljus (känns som om jag klarar vintern nu *tss ),en konserv öppnare, en wokpanna, in-packnings påsar, servetter....hmmm, ja det var väl allt, tror jag ???
Nåt mer var det nog ;)))
Glad i hågen tog vi oss till kassorna och köerna var.......LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA !!
Suck och dubbelsuck !!!
Men det var bara att stå där snällt i kön och vänta.
Efter allt köande gick vi till den lilla delikatéss shoppen utanför kassorna och köpte lite gottis ;)
Sen rullade vi vagnen mot bilen, var dax att lämna Ikea för denna gången =)
 - Bye bye IKEA !



Väl på väg hem ringer Ronnie och säger att han är på St:Göran akuten.

Han tror att han har fått en propp i benet.
Neeej !
Man känner hur rädslan och oron tränger sig på.
- Jag kommer, säger jag
- Nej, åk hem istället så ringer jag, säger han, det är låååång vänte tid.
Okey, så jag åker hem med mina Ikea-grejer som plötsligt inte kändes lika roliga längre.
Vad betyder prylar, absolut ingenting.
Det viktigaste är att man har varandra.♥
Efter lååång väntan och röntgen konstaterades det att han hade några små proppar i vaden.
Han fick en spruta och dom krängde på en stödstrumpa på benet.
Idag ska han tillbaka och då får han veta vilken fortsatt behandling det blir och om han får flyga.
Jag tog för givet att vi skulle ställa in vår resa.
Men läkaren på akuten trodde inte att det var nån fara att flyga men att det fick "experterna" bestämma.
Så nu får vi se hur det blir med allt.
Men får vi avboka är ju inte det hela världen.
Resa kan vi göra senare, huvudsaken är att Ronnie mår bra♥♥♥



Idag blir det lite fix här hemma, ska åka och handla och försöka rimma färdigt.
Brukar gå som en dans med mina Julklapps-rim men i år har det gått lite trögt.
Men får väl ta och gnugga mina rim-geni-knölar och hoppas att det ploppar upp några bra rim ;)))

Ha det bäst och en bra dag !♥
Kram H. ♥

Kommentarer
Postat av: Roziez

Morrn! Ja du Ikea är inte det roligaste stället att handla på i juletid. Dessa köer till kassan kan få en att bryta ihop, man skulle ha nån matsäck med sig kanske? Men vilket öde med din man, hoppas allt ordnar sig till det bästa.

Ha en bra dag....kramen Roziez

2010-12-07 @ 09:06:54
URL: http://www.rozami.se
Postat av: Helen

Tack Roziez =)Jag hoppas också att ordnar sig till det bästa.

Ha en fin dag ! Kram Helen

2010-12-07 @ 10:23:09
URL: http://svartss.blogg.se/
Postat av: Sara

Men oj! Hoppas det inte är något återkommande! Bra att han sökte sig till akuten!

2010-12-07 @ 16:07:28
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0