Tänk att nåt så litet.....


Tänk att en liiiiiten liiiiten tå kan göra så förbannat ONT !!!!
Skulle gå in i köket och kämta en kopp kaffe igår och liksom svänger in lite snävt runt hörnan,
där stå en liten trappstegs pall och PANG !
- Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj !!!!!!!
Det gör så j......a ont !!!
Känner hur en liten tår pressas fram ;)

Efter några minuter släpper det värsta och jag andas ut och tänker:
- Det är över men vad ont det gjorde.
Hämtar mitt kaffe haltar in i vardagsrummet och känner då att det känns konstigt.
Min svarta strumpa är alldeles blöt och det börjar dunka som en bongotrumma i tån.
Går in i badrummet och tar av mig strumpan och det visar sig att jag blöder rätt rejält....men varifrån ?
Hittar inget sår eller nåt, men det blöder.
Man är ju inte vig direkt så det var ett helt företag att försöka få upp foten i handfatet och låta rinnande vatten skölja av blodet.
Hittade fortfarande inget sår så jag antar att det är nageln som blöder.
Tån svullnar mer och mer och dunkar som ett helt trumset.
Fick ta en värktablett för att kunna sova.
Idag haltar jag och kan inte "stödja" på tån.
Tänk vad nåt så litet kan ställa till, hahahaha ;)))))

Gissar att jag har stukat tån och en stukad tå kan man ju inte göra så mycket åt.
Så jag och min tå tar en vilodag denna måndag *tsss
Mina planer på en PW får jag lägga på hyllan, synd för det hade passat perfekt nu när både snön och isen har regnat bort.
Nu kan man ju gå på gångvägarna igen utan att slå ihjäl sig.

Usch vad mycket onyttigt jag har vräkt i mig den här helgen.
Både godis och ostbågar och chokladkaka igår på Fars-dag.
Så nu blir det inga sockerbomber den här veckan.
Nästan så att man behöver göra en liten avgiftning, hahaha ;)))
Fast allvarligt talat så kan man ju faktiskt vara sockerberoende.
Ett lika starkt beroende som vilken annan drog som helst.
Vill du läsa mer ....
klicka på bilden så kommer du till Madeleine Midenstrand,
som berättar om hennes 50-åriga långa sockerberonde:



Ha det bäst och må denna måndag gå fort ;))))
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Lilitha

Haha..du skriver ju för roligt...men synd om din lilla tå. Angående mitt pentagram så skyddar det mig när jag behöver det. Om jag till exempel är orolig och nervös så brukar jag lugna ner mig när jag pillar på det. Men jag skulle ju inte blunda när jag kör bil och tro att pentagrammet ska skydda mig...haha. Men jag tror att pentagrammet helt klart har magisk effekter om du behandlar det på rätt sätt. Ha en bra dag och akta tån. Kram Lilitha

2010-11-15 @ 09:06:39
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Mita

Aj,aj, en tå kan göra bedrövligt ont. I vintras hade jag en stressfraktur i stortå leden.Kunde inte gå ut på en månad.Fick inte på mig skor eller kängor.

Man ska vara rädd om sina fötter och små tossingar,

Krya på dig vännen,

Kramiz!

2010-11-15 @ 12:33:00
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Prata om att ha otur, men varifrån kom allt blod kan man undra?!

Gud vilka söta bebisfötter på bilden!

Och det där med sockerberoende är inte lätt, men gud ske lov är det inget jag lider av.

Var nu rädd om dig och din tå! /Kram

2010-11-15 @ 23:38:49
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Annica Lundgren

hej Helen, jag har inte försvunnit jag läser men har inte komm. sorry..jag har börjat äta lchf kost just för mitt sockerberoende för det har jag haft. Nu har jag ett liv utan gaser ont i magen och jag går ner i vkt och är mätt ..läs omd et ..www.alltomlchf.se och det bästa av allt suget efter gott är helt borta..ungarna får ha chipsen ifred

2010-11-16 @ 05:52:12
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0