The Tortured...


Igår tittade jag på filmen " The Tortured ".
Han som har gjort SAW-filmerna var en av dom som vart med och gjort denna rulle.
Jag brukar kunna se det mesta men den här var lite väl magstark....hua =O
Handlade om ett ungt par, vars son Benjamin blir kidnappad mitt på ljusa dagen på deras egen tomt samtidigt som pappan är inne huset för att hämta solcreme.
Pappan hör sin son skrika, han springer ut och ser en man om springer mot en bil med Benjamin skrikande under armen.Bilen kör iväg och pappan hinner aldrig fram.
Kidnapparen är en galen man som håller barn fångna i hans skräckkällare och torterar dom till döds.
Detta fick man inte se i filmen, tack och lov för då hade jag stängt av direkt.
Benjamin dör och mördaren/kidnapparen åker fast och blir dömd till 25 års fängelse med chans till benådning.
Föräldrarna blir helt bestörta eftersom dom hade väntat sig en livstidsdom.
Dom menar att han kan vara ute efter tio år och börjar att planera.....HÄMND !!
När mördaren ska transporteras till ett annat fängelse kapar dom fångbilen och tar med sig mördaren till ett hus i skogen.
Han spänns fast på en bårt i källaren och där börjar föräldrarna sin hämnd......med tortyr.
Hur mycket man än avskyr denna mördare/kidnappare i filmen så mår man så dåligt över allt som han blir utsatt för i denna källare.Det känns till slut som om man ligger där själv.
Ska erkänna att jag var tvungen att blunda en del scener.
Filmen är bra men man bör ha is i magen om man ska se den.....




Så gillar du SAW-filmerna kommer du att gilla den här.......
om inte är den här filmen inget för dig ;)

Ha det bäst =)
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0