Dream on, dream on...


Tänk att för en del går verkligen drömmen i uppfyllelse.
En liten kille som bara äääälskar att spela fotboll, en liten kille som hänger på planen varenda dag efter skolan, en liten kille som har sin fotboll som sin käraste ägodel, en liten kille som drömmer om att bli proffs.
Den drömmen går i uppfyllelse, flera gånger om.
Zlatan Ibrahimovic fick GULDBOLLEN för femte gången igår på fotbollsgalan.
Tror inte att han i sina vildaste fantasier kunde föreställa sig den enorma populäritet och uppståndelse kring honom när han stod på fotbollsplanen som 12-åring i Rosengård och kickade med sin fotboll.
Den dröm som många småkillar drömmer om när dom sliter på träningar och vistas den mesta tiden av sin fritid på fotbollsplanen är att bli proffs, är att bli som Zlatan Ibrahimovic.


Vad vore livet utan drömmar ?
Ganska så tråkigt, tror jag.
Man drömmer om olika saker.
En del har stora drömmar, en del har små.
Men vilka sorts drömmar man än har så ska man hålla fast vid dom.
Fortsätta drömma och hoppas.
Jag har en dröm, en dröm som jag har haft länge.
Drömmen kommer nog aldrig att gå i uppfyllelse men man vet aldrig så jag håller kvar min dröm och ett hopp om att kanske en vacker dag så...........;)



Dennis ligger däckad i 40 graders feber.

Han är varm som en kamin.
Undrar om det kan vara influensa ?
Det kom så fort.
Han var superpigg när han gick till skolan igår morse.
Sen ringde han mig på eftermiddagen och frågade om jag kunde hämta honom för att han mådde så dåligt att han inte orkade gå hem.
Självklart åkte jag dit direkt, har ett par stövlar som är lite för stora så dom lyckades jag kränga på över min svullna tå och fot.
När jag kom till skolan stod en kille halvt hängande över grinden, alldeles vit i ansikte och såg ut som han skulle svimma, min lilla stora son.
Han var helt väck !

Hem, i med alvedon och bums ner i sängen, eller soffan blidde det.
Kudde, täcke, saft och glass var det som gällde.
Så idag är det sjukstuga här hemma.
Känns som om vi övriga i familjen ligger liiiiiiite risigt till.
Men ska vi däcka får vi gärna göra det nu, för om exakt en månad sticker vi till Grand Canaria och då vill man inte vara sjuk.

Ha det bäst och en fin dag !
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Sara

Har en kompis som insjuknade i influensa i söndagskväll efter en volleybollmatch. Så visst kan det vara flunsan :-( Inte roligt inte.

Hoppas din tå piggnar till!

2010-11-16 @ 17:05:13
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0