Is-gator och arga leken !


Ja, nu är vintern här i 08-land.
Blåser, snöar och på vägarna är det bara is, snorhalt med andra ord.
Jag sladdade omkring på vägarna imorse och höll på att krocka med en TAXI som uppenbarligen hade sina egna trafikregler....MORR !!!

Trots att det var han som gjorde fel så blängde han på mig och skakade på huvudet när våra motorhuvar var några milimetrar från varandra.
Jag blängde tillbaka och skakade på huvudet jag med, det blev liksom vem-kan-blänga-värst-och-skaka-på-huvudet-hårdast-tävlingen mellan oss.
Men han gav upp "arga leken" först och stack iväg med gasen i botten och höll på att krocka med bilen bakom mig som tutade på honom och hytte med näven.
Och jag kände hur hornen i pannan växte och smålog lite för mig själv och tänkte :
- HA, där fick han !!!
"Nu ska vi vara snälla"......=O


Igår blev det lusse-bulle-bak här hemma.
Det luktade JUL i hela huset när dom härligt saffransgula bullarna stod och gräddades i ugnen.
Många gick självklart åt under kvällen när familjen kom hem men ett par påsar lyckades jag rädda och slänga in i frysen.Dom kommer inte fram förrän på söndag, till första advent ;)))))


Har en del som jag ska baka till Jul.
Allt måste ju vara klart innan vi åker den 16:e.
Allt bak, knäck,is-choklad och den mat som går att frysa in.
När jag kommer hem den 23:e vill jag helst bara ha skinkan kvar att griljera.
Jag hoppas att mina planer håller, så jag slipper stå där natten till Julafton och slita i köket.
men med liiiite planeringen så går förhoppningsvis allt vägen ;-)

Idag är det exakt 1 månad kvar till JULAFTON :
          Ljus med datum som brinner ner mot jul.

Ha det bäst och en bra dag =)
Och du, ta det lungt ute i trafiken !
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Haha, vad roligt du skriver. Ja, taxichafförer är allt ett folk för sig...



Jag bakade oxå lussebullar igår... Ingenting går upp mot nybakade bullar å ett glas mjölk.



Jaha, så ni ska ut å resa så här i snörusket. Vart tänker du/ni bege er? Kram Lilitha

2010-11-24 @ 11:17:27
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Helen

Vi beger oss till Gran canaria...Playa taurito =)Ska bli superskönt ! Sticker i värsta Julstressen ;) Får stressa lite innan bara så att allt hinner bli klart så att man bara kan komma hem och fira jul sen ;))))Visst är det gott med nybakade bullar och ett glas mjölk !!! älskade när jag kom hem från skolan och man kände i hela trappuppgången att mamma hade bakat bullar.Blev ett peeeerfekt mellis....varma, nybakade kanelbullar med ett kallt glas mjölk till ;-)Kram Helen

2010-11-24 @ 11:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0