Att man aldrig lär sig....!?!


Ibland tar man saker på lite för stor allvar.
Som jag, när min reumatolog säger att jag måste träna upp magmusklerna eftersom atriten försvagar ryggen.
Har haft lite dåligt samvete över träningen dom senaste veckorna.
Har gått liiite trögt kan man säga.
Men så igår fick jag ett sånt där träningsryck.
Nu jäklar, tänkte jag, nu ska jag träna magmuskler så det står härliga till.
Six-pack 2025, here i come ;)))))
Körde först ett hårt pass på cross-trainern, svetten lackade, benen skakade som asplöv och jag flåsade som en blåsbälg.När jag väl skulle gå av trainern var jag så slut och så skakis i benen att jag snubblade på mina egna fötter, föll som en fura raklånt.....DUNK !!!
Men ibland har man tur för precis där jag ramlade låg min stora, blåa träningsboll sååå jag föll på den med över kroppen och det resulterade i ...STUD STUDS STUDS och jag studsade bakåt och hamnade på fötter igen och stod där på mina skakiga ben.Otroligt, jag nuddade inte ens golvet.
För att lugna ner mina asplövs skakiga ben bestämde jag mig för att köra situps, och det gjorde jag, i alla möjliga former.Till slut efter alla dessa situps kändes det som om tarmarna höll på att komma upp, då gav jag mig, stretchade lite halvslarvigt för jag ville se "Ung & Bortskämd" på tv.
Kände mig pigg och sååå duktig när jag ruschade upp från källaren till tv:n.
Det var då det !!
idag känner jag mig som ett vrak, varenda andetag jag tar gör ont i magen, när jag pratar gör det ont i magen, om jag skrattar...hmmm...det ska vi inte tala om hur det känns i magen.
Varför ska man alltid överdriva och köra på för hårt ???
varför lär man sig (jag) aldrig ???
Något jag får fundera över under dagen samtidigt som jag försöker komma på knep hur jag ska, skratta,prata och andas ordentligt *tsss ;)))


Imorgon startar 2010:s Julkalender =D
Kommer ni ihåg dom här :







Lite nostalgi, eller hur ? =)))

Ha det bäst och en bra dag !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Mita

Ha,ha,du och din träning,så kan det gå.Nu får du veta att du lever...

Nåja, hoppas du känner dig bättre i morgon,hmmm...

Nostalgi verkligen med alla julkalendrar. Jag älskar att titta på den. Fast det är klart, alla har väl inte riktigt varit i min smak,men huvudsaken barnen tycker om.

Kramiz!

2010-11-30 @ 15:48:14
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan! Jisses vilken tur du hade kunde ju slagit dig ordentligt. Jag hoppas allt är bra o helgen varit skön. Här i Dalsland har vi haft ett skitväder men tror det har gett sig nu. Skall ta bort min hemsida

mormia.dinstudio o bara ha bloggen.

Ha det så gott/Kramen

2010-11-30 @ 16:38:37
URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0