Curlingbarn & dåligt väder :/


Burr, vilket väder !!
Det blåser, det regnar och det är såå mörkt och grått ute.
Fryser det här på och omvandlas till snö som det sägs att det ska göra, ja, då blir det inte kul ute i trafiken.
Kommer att bli kaos på vägarna.
Tur att vinterdäcken är på i allafall, phu !


Igår började tydligen en ny serie på SVT.
Jag missade den eftersom vi hade födelsedagsfirande här hemma.
Men serien handlade tydligen om bortskämda ungdomar.


"I programmet ”Ung & bortskämd” fick tittarna i kväll stifta bekantskap med tio ungdomar från olika bakgrunder.

En gemensam nämnare har de dock.

Deras föräldrar har ledsnat på att ta hand om sina lata barn.

– Jag städar inte mitt rum, det är en del av huset och min mamma städar huset, säger Daniel, 22.

I SVT:s nya satsning får tio ungdomar flytta ihop i ett hus, för att sedan röstas ut en efter en i bästa dokusåpastil.

Skillnaden är att här sker utröstningen genom att föräldrarna granskar vad ungdomarna gör under veckan och diskuterar sedan vem som borde få lämna huset.

”Skrubbar ingenting förutom ansiktet”

I huset ställs de inför olika utmanande moment – som att städa, diska och tvätta kläder.

– Jag skrubbar ingenting förutom mitt ansikte, säger Daniel, 20, apropå städning.

Lorenzo, 20, är van att mamma passar upp – och att pappa förser honom med pengar.

– Det jag gillar med mitt liv är att varje dag flyter på. Det är jättekul att shoppa, säger han samtidigt som han bränner 17.000 kronor från sin pappas American Express under en shoppingrunda.

”Katastrof”

När det står klart för ungdomarna att de bara får leva på 80 kronor per dag bryter paniken ut.

– Att vara snygg på 80 kronor per dag går inte alls ihop. Det funkar absolut inte, katastrof! förklarar Olga Isabelle, 18.

Ungdomarnas första arbetsdag i en slakteri slutar med att arbetsledaren måste avbryta experimentet för att han inte klarar av sina ordrar.

De nya arbetarna tycker det var roligare att slappa i fikarummet och cykla runt på fabriksgolvet.

– Jag ser mig inte själv som arbetslös utan frivilligt arbetsstrejkande, säger Dezirée, 20. "

Såg du programmet ?
Ikväll kan man se ungdomarna och deras föräldrar i DEBATT kl. 20.30.
Kan tänka mig att det är en hel del upprörda röster som kommer att höras där *tsss ;)))

Tjuvkika på årets JULKALENDER :



Julen närmar sig med stormsteg.
Snart är det dax att ta sig upp på vinden för att släpa ner adventsljusstakar och annat pynt.
Känner mig inte lika stressad inför den här julen som jag brukar göra.
Vi har ju valt att sticka en vecka till Gran Canaria när det är som stressigast.
Familjens egen julklapp ;)))
Tittar man ut idag så längtar man extra mycket efter sol, bad och värme.
Ska bli sååååå skönt !!!
Härligt att ha något att se fram emot =D


Ha det bäst och en fin tisdag =)
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej hej!

Såg på tv programmet igår och jag hoppas verkligen inte jag gör så eller någonsin kommer gör det... Vilket skräck program vet inte om man skall känna irritation mot ungdomarna eller föräldrarna... usch..



Kram Susanne

2010-11-09 @ 12:31:21
URL: http://livetisusanne.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är inte den ena parten det är fel på om man säger så. Ungdomarna är lata, föräldrarna "svaga" och ungdomarna utnyttjar det till sin fördel. Klart föräldrar vill göra det bästa de kan för sina barn, men tro mig, det de här föräldrarna har hållit på med är inte det bästa för barnen...

Du borde se det faktiskt. :-P

2010-11-09 @ 13:36:30
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej Sara & Susanne =) Ska kolla om man kan se programmet i repris på webben. Alla pratar om det och det skulle vara kul att se DEBATT ikväll. Meen då bör man ju har sett programmet innan. Oj vad det snöar...busväder i 08-land kan man säga ;) ha en fortsatt bra dag ! Kram Helen

2010-11-09 @ 13:53:06
Postat av: Lilitha

Såg tyvärr inte programmet i går för jag städade min dotters rum...haha...nej jag skojade... Men visst skämmer man nog bort sina barn...både på gott och ont. Gran Canaria...Jag älskar Gran Canaria. Rent, snyggt och myggfritt...där jag varit i alla fall. Vilken sköööön julklapp. Kram Lilitha

2010-11-10 @ 13:13:50
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0