The last day !


Idag var det min sista dag på jobbet.
Fy, vad jobbigt det var =(
Dom lurade mig totalt, satte mig i en massa arbete så att jag skulle vara jätte upptagen.
Sen kom Lotta och frågade om inte jag kunde gå ut i köket och hämta varsin kopp kaffe
åt oss.
Visst, jag knallade ut i godan tro att jag skulle vara ensam i köket.
Men ensam var det sista jag var.
Där hade alla samlats, smygit in utan att jag hade märkt det.
Dom hade dukat så fint med levande ljus , fika och tre stora tårtor.
Jag blev helt chockad, hade inte förväntat mig nånting sånt eftersom situationen är som den är.
Är ju så lättrörd så tårarna trillade ner för kinderna och rösten fastnade som en gröt i halsen på mig när jag skulle tacka för allt och den enormt stora och fina blomgruppen som jag fick.
När allt var över så skulle jag plocka ihop det sista på kontoret och då kom Lotta och gav mig en present och ett fint litet brev som hon skrivit.
Då trillade tårarna ner för kinderna igen.

Jag fick ett jättefint halsband av henne och i brevet stod så många fina och varma ord så jag blir rörd bara jag tänker på det.
Så dagen har varit en känslomässig bergodalbana.
Nästan jobbigare att sluta på ett jobb än att börja på ett nytt.
Fr.o.m på måndag börjar mitt "Arbetslösa liv".
Ett kapitel är slut och ett nytt tar vid.
Tänk vad mycket man har och ska vara med om i sitt korta liv och tänk så många människor man möter på vägen.
En del stannar kvar i hjärtat för alltid och man minns dom med en värme.
En del människor gör väldigt starka avtryck i ens liv och dom avtrycken kommer man alltid att bära med sig.
Nya jobb och nya människor kommer att korsa ens väg, men när det blir får framtiden avgöra.
Just nu tänker jag lägga allt jobb tänk åt sidan och bara njuta av att det är helg ;)))
Ha det bäst och ta hand om er !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fint av dem! Det var en avtackning som hette duga det. Ha en toppenhelg!



Förresten. På kvällen igår var jag en sväng till coop forum. På parkeringen står en civilsnut med blåljusen på. Galet. Idag har jag sett kanske 3-4 polisbilar men inte med blåljus. Jag tror de förföljer mig? Satt span på mig kanske? :-P

2010-10-29 @ 20:57:18
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Helen

Åkte en snabbis till farsta idag på e.m. Gissa vad jag ser vid vägkanten....joo, en polis piké.Trodde först att det var en polisspärr men det verkade som dom stod och spanade efter något.Det kanske är polisernas vecka eller nåt *tsss För en liten stund sen då jag satt och tittade på Idol så ser jag blått ljus som skiner in genom fönstret.Tttar ut och utanför åker en polisbil sakta med blåljusen på, dock ej sirenerna,tack och lov,hahaha

2010-10-29 @ 21:55:07
Postat av: Gunilla

När jag gick i avtalspension efter 25 år på Vårdförbundet var det stor mottagning. Eftersom jag vet att jag är såååå lättrörd och vägrar visa tårar, så hade jag helt enkelt förbjudit tal. Men min chef på kom en rolig sak i alla fall, hon hade lite frågesport om mig och mitt liv! Så det blev inga tårar alls. Tack och lov! Men det var en märklig känsla att kliva in i bilen som skulle köra mig och alla presenter och blommor hem! /Kram

2010-10-30 @ 14:30:13
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0