Dyra päron...



Godmorgon !
Ser ut att bli en kanon dag =D
Solen fullkomligt vräker ner från en klarblå himmel !!!
Klockan är nio och det står 5,7 grader på termometern i skuggan.
Får solen vara kvar och molnen håller sig borta gissar jag att det här blir en riktigt varmt vårdag ;)))
Jag bara älskar våren.....MEEEN hatar pollen !
vaknar varje morgon nu med täppt näsa och kli i ögonen, blääää och pollen säsongen har bara börjat.
Ska åka och köpa upp mig på allergi mediciner så jag har hemma.
Borde ju börja med dom nu, eller rättare sagt jag borde ha börjat med dom typ igår =O


Var och handlade lite mjälk, bröd och frukt häromdagen.
Stressad som jag var så hör jag knappt vad kassörskan säger för summa utan bara drar mitt kort, betalar och tar kvittot, mina varor och går.
Är lite slarvig att kolla kvitton men fick plötsligt för mig att nåt var fel.
Kollade kvittot och upptäckte att jag hade fått betala 119 :- för DADLAR ?????
Eeeeh, jag hade inte ens köpt dadlar =O
Gick tillbaka till kassörska som hade en låååång kö vid sin kassa.
- Du, det måste ha blivit lite fel här . Säger jag till henne
- Om du ställer dig sist i kön ska vi nog ordna med det. Svarar hon lite spydigt
Hon var mäktigt irriterad , antagligen för att jag sa att hon gjort fel.
- Nej, jag tänker inte ställa mig sist i kön ! Sa jag
- Jag har redan köat för mina varor en gång och om sen du slår in fel varor det kan ju inte jag hjälpa.
Kassörska blev ännu surare och snörpte med sina rödmålade läppar .
- Jamen får jag se på kvittot då !
Jag räckte fram kvittot och pekade på DADLARNA.
- Ojdå, sånt som händer , sa hon
- Knapparna ligger sååå tätt brevid varandra på kassa apparaten så det är lätt att slå fel.
-Du ska ha tillbaka 103 kronor. Men jag har inte befogenhet att betala tillbaka pengar.sa hon och spände ögonen i mig.
- Nähä, sa jag, men då får väl du ta hit nån som har det.
Nu började jag känna mig riktigt trött på denna suriga kassörska.
Kände hur hornen i pannan började växa fram.
Höll precis på att säga nåt riktigt spydigt när en manlig kassörska ropar på mig att han ska hjälpa mig.
- Dyra päron...sa han och skrattade
- Ja det kan man gott säga ! Svarade jag
Fick tillbaka och allt var frid och fröjd tills den kvinnliga kassörskan plötsligt ropade till mig :
- Du, kolla kvittot lite snabbare nästa gång.
- Va !?!!!!
Jag var på väg att vända tillbaka, men svalde mina ord och bara tittade på henne och skakade på huvudet och gick.


Igår mellan alla skjutsningar och hämtningar till fotbolls träningar och bowling så tvättade jag vardagsrumsfönstrena och bytte gardiner.
Så fräscht det känns.
Hade behövt ta dom emellan också men fuskade till det och tvättade bara utsidan och insidan.
Får bli emellan nästa gång.
Idag tänkte jag byta gardiner i köket.
Bäst att passa på när solen lyser ;))))


Ha det bäst !
Kram H.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ! Fin och rolig blogg =)

2011-04-10 @ 13:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0