Ha en fin Påsk ♥

En ny dag gryr, inte vilken dag som helst utan Skärtorsdagen, påsken inleds, påsken är här.
Dagen då alla häxor och påskkärringar beger sig till Blåkulla för att festa med Djävulen.
Små påskkärringar kommer troligtvis att ringa på min dörr så jag har förberett en liten godis skål.
Ett år kom knappt några, ett annat stod dom nästan på rad för att ringa på dörren och räcka fram ett hemma gjort påsk kort.
Idag hoppas jag på några få, har ju inte någon glädje i mig just nu.
Att fira påsk känns bara skit eftersom en person saknas, en av dom jag älskar är inte här hos oss.
Så jag lägger ner påskfirandet i år.
Ett och annat ägg ska väl kokas och mat ska väl lagas men några trevliga påskmidagar hoppar vi över.
Godis skålen får stå där och vänta, fall ifall några små häxor plingar på dörren.

Önskar er alla en Glad & Fin Påsk !
Var rädda om varandra
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Förstår att du inte känner för att fira någonting just nu, men jag önskar dig i alla fall en skön påsk! /Ytterligare en styrkekram

2011-04-21 @ 13:32:48
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Lena

Önskar er en Trevlig Påsk. Med lite godis och mycket sol.

Kram

2011-04-21 @ 13:36:35
Postat av: Ove "Gasfoot

Bästa Helen & Monica med familj!



Vi står inför Påsken som som skall prydas med starka färger och familjeglädje, men när någon saknas då får Påskens dagar kanske passera obemärkt med all rätt?

Mina tankar finns hos er och dagarna lämnar mig inte oberörd.

Önskar er efter förhållandet, en God Helg och ta hand om varandra på bästa sätt mina kära vänner.



Styrkekramar till er alla i familjen:

Ove.



2011-04-21 @ 17:39:33
Postat av: Annika

2011-04-21 @ 18:36:06
Postat av: Jannice

Glad Påsk vännen..och kramar till hela familjen!

2011-04-21 @ 20:05:11
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0