Life suck´s !!!!



Söndag kväll....sitter här i soffan och funderar på om jag ska gå och lägga mig.
Men vet att det inte är nån idé eftersom jag kommer att ha svårt att somna.
Har svårt att komma till ro sen min värld rasade för nästan två veckor sen.
Det är när man lägger sig och ligger där i mörkret som alla frågor kommer,
alla funderingar, alla tankar och alla varför.....

Har fått sömntabletter utskrivna men har inte använt mig av några än.
Vet egentligen inte varför ???
Borde kanske ta en nån natt så att man får sova ordentligt.

Har precis tittat på Jonas Gardell när han berättade om sin tragiska barndom.
Så tragisk, så hemsk, så jävlig.

Life suck´s ibland !!!

Imorgon ska jag packa.
Packa för att åka den tyngsta resan upp till Rättvik nånsin.
Resan mot min fina, fina pappas begravning,

Jag brukar alltid känna glädje när jag åker upp till Rättvik.
Älskar det stället.
Mitt andra hem.
Har underbara barndoms minnen där ifrån.
Rättvik har för mig alltid varit förknippat med glädje.
Just nu är det förknippad med stor tung sorg.
Jag hoppas att jag i framtiden kommer att hitta tillbaka till den glädjen över underbara och vackra Rättvik.
Det måste jag bara göra, för min pappa kommer ju att finnas där, alltid.

Idag har jag, mamma, Jessica, Pontus och Christer varit en sväng till Nynäshamn.
Sorgen håller på att slita sönder oss här hemma så vi behövde komma iväg,
iväg till havet, få andas frisk luft, få rensa skallen lite.
Vi har haft en härlig dag.
Drack kaffe och åt nybakade kanelbullar nere vid hamnen, vid alla små härligt röda små bodar.
För en stund kändes allt normalt.
Sorgen försvann för en stund, ut på havet åkte den, rullade ut med vågorna.
Vi skrattade, pratade, skämtade.
Tittade på folk och försökte gissa vart dom skulle åka, med vilken båt,vart dom kom ifrån ?
En rolig gissningslek.
Men så fort vi satte oss i bilen igen för att åka hem slog det tunga ner över oss som en blixt från klar himmel.
Det lyckliga och sorgfria vi kännt för en stund försvann och ersattes av den tunga verkligheten.
Varför ska livet vara så grymt ?
varför kan man inte bara få vara lycklig ??




Kommentarer
Postat av: Ove "Gasfoot

God morgon Helen med familj!

Ni behövde komma ut för att skingra alla tunga tankar vilket ni gjorde rätt i. Visst är det svårt att sova när sorgen känns tung och tankarna far runt fyllda av minnen. Förstår att vägen tillbaka till Rättvik känns svår och tung för er alla men måste göras. Tyvärr! Mina tankar finns hos er mina vänner.

Kramar om!



2011-04-25 @ 07:39:55
Postat av: Annika

<3<3<3<3

2011-04-25 @ 07:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0