Ruggigt...


Godmorgon !
En grååå söndag bjuds man på idag.
Riktigt ruggväder :/
Enda fördelen är väl att man får en hel del gjort hemma.
Hade det varit sol så hade nog inte hälften blivit gjord.
Gick upp med mina killar imorse och gjorde en rejäl frukost till dom eftersom dom ska iväg på cup
hela dagen idag med.

Hade stort hopp till att kunna följa med men infektionen vill inte riktigt ge sig så det var
bara att stanna hemma.
Meen det kommer fler cuper och om två veckor börjar St:Ericscupen, ska bli så kul =D
Så nu är helgerna bokade våren framöver med....fotboll ;)))


Ska ta med mig Jessica och åka och storhandla.
Skönt att ha det gjort när veckans slit börjar igen.
Åker oftast till Willys men är lite trött på deras utbud för tillfället.
Känns som om man handlar samma varje gång man är där.
Nää, funderar på att åka till City gross istället.
Kanske hittar nåt annat kul där ;)))


Tänk, snart är det påsk =D
Brukar inte pynta så mycket till påsken, men en och annan kyckling ställs fram.
Påskriset brukar jag ställa ute på trappen eftersom jag är allergisk.
Påskägg till mina barn blir det förstås men brukar inte fylla dom med lika mycket godis som förr, brukar stoppa i lite pengar istället ;)
När dom var små köpte jag alltid en påskpresent.
Nån leksak som dom önskat sig.
Sen gjorde jag antingen en skatt karta så att dom fick leta sig fram till "Skatten" eller så gjorde jag lappar, ni vet när man skriver :
"Gå till ugnen" och så ligger det en lapp i ugnen och där står :
"titta tvättmaskinen" och så ligger en ny lapp där OSV....
När dom var riktigt små fick man ju rita bilder istället för att skriva.
men dom lekarna var väldigt poppis =)))
Glömmer aldrig en påsk då vi var uppe i Rättvik.
Då bodde mamma och pappa uppe på en gård i Söderås.
På skoj köpte jag varsit litet påskägg till Ronnie och brorsan, Christer.
Sen gjorde jag lapp-leken till dom.
Men jag var inte snäll, hehehe ;)
Jag lät dom springa som gaaaalningar.
Gömde lappar på vinden, ute i hagen, uppe på höskullen, inne i traktorn, i bagarstugan, i stallet....ja, you name it.....dom fick springa som galningar och det spöregnade ute....*fniss ;)
Belöningen efter allt slit var ett mini påsk ägg med typ fem choklad bitar i, hahahaha.
Jag skrattade så jag höll på att tappa andan när dom två vuxna sprang fram och tillbaka och letade lappar.
Lite roar småbarn och lite roar mig ;-)


Ha det bäst och en bra söndag !
Kram H.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha undrar om sådant bus går i generna? Skulle jag också kunna göra ^^ Faast jag hade nog haft ett vanligt ägg gömt bakom en kudde i soffan eller så att ge när de var som mest besvikna :-P Men åh vad kul att se de springa runt där i spöregnet :-D

2011-04-03 @ 10:46:11
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Gunilla

City Gross i Bromma har jag varit inne på och jag tycker det är en alldeles utmärkt affär. Bättre än de flesta faktiskt. Hoppas du hittade något gott att äta. Och kanske något annat också? /Kram

2011-04-03 @ 17:11:49
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0