Storm Varning i min hall....

Halloj !
En lugn dag här på jobbet.
Ska jobba några timmar till sen ska jag till läkaren.
Tog mig en sen kafferast just nu.
Då kan man ju passa på att blogga lite, jag , mitt kaffe och min goda karemumma skorpa ;)))

Igår var jag ledig.
Skulle åka till Farsta Centrum, Stadium för att köpa fotbollstejp till Dennis.
Hem kom jag med fotbollstejp och en klänning och ett par shorts och ett par T-shirtar och ett linne och ett par shorts.....aaaah, fotbollstejpen blidde väldigt dyrt ;-)
Men trevligt var det *tsss

Sen hem, dammsög, fixade middag, körde killarna till fotbollsträningen, handlade , hämtade killarna från fotbollsträningen.
Hemma lagom till att "Blue Bloods" började klockan 21.00 sen var den kvällen slut.
Gick och la mig och skulle precis till att somna när nånting började låta.
Jag satte mig upp i sängen.
Vad är det som låter ????
Lät som om nån stod med en vindmaskin och blåste allt vad dom orkade.
Det var bara att ta sig ur sitt sömniga tillstånd och gå upp.
Gick ut i hallen och där lät det som värst.
Oljudet kom från ventilen.
Skyddet som sitter på utsidan hade släppt och när luften blåste in så lät det som om det var storm på dom sju haven i min hall.
Så på med morgonrocken, foppatofflorna, traska ut i mörkret för att leta reda på skyddet.
Hittade det till slut och lyckades trycka fast det.
In igen, kröp ner i sängen och njöt av tystheten.
Hade precis somnat när jag vaknade igen av samma oljud.
F....n !!!
Nu hade det lossnat igen....aaaargh !!!
Klockan var tolv och jag var sååå trött så jag stängde sovrumsdörren , satte i öronproppar i öronen och somnade som ett barn.
Så när jag kommer hem så får jag leta reda på skyddet så att jag får en lugn natt utan svischande vindljud i huset ;)))))

Såg en film häromdagen,
"The way back"
Hade inga förväntningar alls på den.
Men en sann historia som visade sig vara riktigt bra.
Alltid mer känslosamt då man vet att handlingen har utspelat sig i verkligheten.
Och desto bättre blir ju filmen eftersom vår svenska Gustav Skarsgård spelar en av
huvudrollerna =)

"Politiska fångar trängs med kriminella i ett smutsigt arbetsläger i Gulag, Ryssland under andra världskr. Tillsammans med sex andra fångar från olika bakgrund lyckas de rymma och ger sig iväg på en 600 mil lång vandring genom Rysslands snöiga skogar, Sibirien, den gassande heta Gobiöknen och så småningom mot Himalayas berg. De får kämpa mot väderförhållanden, hunger och varandra. Det är en hård, kall plats där enbart de starkaste överlever. Janusz (Jim Sturgess) är fast besluten att fly för att kunna återförenas med sin fru som efter tortyr var tvungen att ange honom.


Ha det bäst denna Torsdag !
kram H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0