Ljusglimtar ♥

Söndag kväll......

känns alltid lite speciellt, lite sorgset på nåt vis.
Man vet att ledigheten är över för denna gång och det är åter dax för en vecka styrd av rutiner och måsten.
Men när måndagen väl kommer och man sitter där på jobbet så känns det helt okey.
Då är det åter igen jakten på fredagen, fredags myset som gäller.
Man börjar räkna ner så fort måndagen har gått.....
Man behöver allid något att se fram emot för att orka och då är det väl bra att vi har FREDAG !! =)

När man mår dåligt av olika saker kan det vara svårt att hitta något positivt.
Kan vara svårt att hitta nån glädje.
Allt kan kännas hopplöst och man ser allt i svart eller vitt.
Man tappar orken och lusten.
Allt känns tungt.
Man säger att det blir bättre och man undrar :
När?
Ett positivt ord eller eller en positiv handling från nån annan kan betyda massor just då.
Kan vara ett litet ljus i det mörker man befinner sig i.

Jag fick två såna i helgen, två ljuspunkter som värmde mitt hjärta.
När man själv inte orkar så finns där vänner ändå.
Vänner som stannar, som hör av sig och peppar trots att dom inte får några svar.
Men det betyder verkligen massor och jag tackar ödmjukast för att ni finns.
Ser fram emot när den dagen kommer.....ni vet , den dagen då allt bli bättre.
Då ska jag finnas där för er ♥♥♥





Idag har jag haft krig....äppelkrig !!!
Inte så att jag har stått och kastat äpplen på nån, fniss......
Näää, krig mellan mig och alla dessa förbannade äpplen.
Har aldrig haft så mycket äpplen på träden som vi har i år och så är dom oätliga p.g.a skadedjur.
Annars hade jag kunnat fylla frysen full med äppelpaj, kunde ha haft ett äppelpaj-stånd här på gatan och sålt pajer så det stod härliga till.
Men istället har jag krattat upp ruttna äpplen, gröna äpplen, äppelkart, maskätna äpplen.
Jag har plockat äpplen så långt upp i trädkronan som jag nådde.
Grannar kom förbi, nyfikna på vårt dignande äppelträd och alla säckar som jag fyllt.
Men efter att alla provsmakade en tugga som resulterade i en grimasch var det ingen som sen visade nåt större intresse ......det var bara jag mot äpplena ;-)




Hoppas att du har haft en bra söndag !

Ta hand om dig och alla ljusglimtar du har i livet ♥

Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0