Vardag...

Då var den gjord......första arbetsdagen efter semestern !
Konstigt nog så lyckades jag somna trots att man har vänt på dygnet dom här 4 veckorna.
Var liiite stressad när jag gick och la mig men läste en stund och pang.....där sov jag ;-)

Klockan ringde 05.40......RIIIIIIIINGGG !!
Kastade mig upp i sängen, livrädd att somna om.
Var snabb som en vessla och var på jobbet kvart i sju.
Har insett att ju tidigare man är där ju större chans till parkering.
Fick en plats mitt emot jobbet, peeerfekt !

Nya arbetsuppgifter, nytt lönesystem......ojojoj, hjärnan har gått på högvarv efter att ha legat i semester dvala.
Känner mig helt slut !
Först tänkte jag :
- Jag kommer aaaaldrig lära mig det här, alldeles för komplicerat för min lilla hjärna.
Men kaxade till mig och tänkte :
- Klart jag gör....ge det lite tid sen så jäklar ;))))
Så är det ju med allting som är nytt, känns jobbigt, obehagligt, omöjligt, svårt......
Men efter ett tag när man kommer in i det så inser man att man kanske inte är "så dum" och att man kanske grejar det trots allt.....
Så jag har några läro-veckor framför mig nu =O

Hoppas på en semester vecka längre fram i höst eller vinter.
Skulle såååå gärna boka en resa till solen när regnet står som spön i backen eller när snön vräker ner.
Skulle inte vara helt fel ;-)

Jessica stackarn har åkt på en pang förkylning.
Hon hostar som en galning, ont i halsen och feber =(
Hoppas att det går över fort och att vi andra i familjen klarar oss....

Nu ska jag slänga på en tvättmaskin och försöka använda dom få hjärnceller jag har kvar efter dagens prövningar och klura ut vad vi ska ha till middag ;-)


Ha det bäst !


kram H.
Hug

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0