Ingen GOD morgon :/


God morgon.....NOT !!!
Den här morgonen började inte alls speciellt god :/
Vaknar först och ser att det står - 20 grader på termometern.
Håller tummarna att bilen ska starta.
Ska först köra Dennis till skolans fotbollsträning, sen iväg och lämna prover,sen till lönekontoret, sen......ja, ni fattar, tusen ärenden denna onsdag.
Går ut, startar bilen....wrooom, den startar som en klocka.
Inga problem trots att den har stått sen i torsdags.
Super glad för det kämpar jag med mina värkande fingrar att skrapa den stenhårda isen som lagt sig lager på lager, dag för dag sen i torsdags.
Dennis kommer ut, vi är lite sena men säger till honom .
- Nu hinner vi precis till din träning.
Åker iväg men när jag kommit en liten bit tycker jag att bilen känns trög.
Kommer liksom inte framåt.
Är handbromsen i ???
Nope !
Kör en bit till....känns konstigt.
Kommer ut på stora vägen, kan knappt svänga bilen åt vänster.
Plötsligt börjar det låta :
Dunk dunk dunk dunk dunk
Neeeeej !!!
PUNKA !!!!!!!
Får åka in vid sidan, går ut och kollar.
Jajamensan, vänster framdäck är platt som en pannkaka.
Inte undra på att bilen kändes trög när jag skulle köra och svänga till vänster.
Stackars Dennis fick ta sig till fotbollsträningen ändå.
Han skulle bli sen, riktigt sen.
Men han får berätta vad som hände, inte så mycket att göra åt =(
Som tur är så hann jag inte så långt med bilen.
Kunde ju inte lämna den där så jag fick försiktigt rulla hemåt, vilket inte var lätt med bara tre fungerande däck.
Men nu står bilen här hemma på parkeringen och jag kommer ingenstans.....grrrrr :/
Försöker få tag på Ronnie och hoppas att han kan fixa ett däck så snabbt som möjligt.
Men vem vill stå och byta däck i -20 grader ?!?!
Min kära sambo, hoppas jag ;)))))


Kram H.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ingen rolig start på morgonen precis... Hoppas du inte körde sönder fälgen också... Hoppas resten av dagen blir bättre... Kram Susanne

2011-02-23 @ 12:20:30
URL: http://livetisusanne.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ursäkta språket, men vilken jävla dag! Hoppas morgondagen blir bättre min vän! /Kram

2011-02-23 @ 17:29:07
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0