FredagsMys....♥


Känner mig lite halvrisig =(
Ont i halsen, kliar i ögonen, små frusen.
Blir en luuugn dag denna fredag.
Bara att och kurera sig och vänta ut viruset.
Man är ju glad så länge man inte däckar =O
Hoppas du mår bra =)))


Igår släpade jag mig i alla fall iväg till Willys och handlade upp lite.
Började eka i både kyl och frys så det var dax.
När jag kom ut från affären med min full lastade kundvagn och var på väg mot bilen hörde två högljudda och arga röster :

- Du kan ju för f...n inte parkera sådär !!!
-Vaddå ??? Vad menar du ???
-Du har ju för f...n stängt in mig här !!! jag kommer ju inte ut med bilen.
-Harú ingen ratt på bilen ???
-Var inte dum !!! Du har ställt dig på en icke existerande P-plats !!!
-Du !!! Jag står hur lagligt som helst ! Själv då ???
-Vad menar du ??
-Du står ju på handikapps plats.Vart har du ditt tillstånd ???
-Det ska du skita i !!! jag får stå här men du är ingen polis så jag behöver inte visa nåt tillstånd för dig, gubb jä....l !!!
Så där gick dom på.Två äldre herrar, båda två i långrockar och vatten kammad frisyr.
Skrek och gapade och knytnävarna hängde i luften.
Hur det gick har jag ingen aning om.
jag packade min bil, körde tillbaka kundvagnen och åkte hem.
men det sista jag hörde var att en äldre dam sa :
-Om ni inte slutar nu så säger jag till personalen och ber dom ringa polisen.Vuxna karlar !!!!!

Kan gå vilt till på Willys parkeringen *tsss


På söndag drar det igång igen efter flera års uppehåll -


För att testa "stämningen" i huset beslöt man sig för att stänga in 14 stycken journalister i huset under ett dygn.
En av dom är Zandra Lundberg som jobbar på Aftonbladet.
Så här skriver hon :


" - Nej!

Det var min första tanke när min chef i förra veckan vände sig om mot mig på redaktionen och frågade om jag ville gå in i ”Big brother”-huset ett dygn.
Det ville jag inte.
I huvudet flashade det förbi obehagliga bilder på Linda Rosing i bastkjol och snubbar med tonvis av hårvax och snirkliga tribaltatueringar.
Dessutom har jag klaustrofobi och en släng av 24-timmar-om-dygnet-övervakningskamera-fobi.

Nu sitter jag här i ”Big brother”-soffan i det nya ”Big brother”-huset och frotterar mig med 13 andra journalister – och trivs rätt okej. Trots att det VERKLIGEN inte finns någonting att göra förutom att äta och prata.

”Big brother” är fascinerande på många olika plan – men det märkligaste måste ändå vara att folk faktiskt söker till den här dokusåpan.

Vi sitter här och diskuterar ”Farmen” och ”Baren” och ”Robinson”-Robban och tuggar på chips för att någon chef har beordrat oss att göra det – men i helgen väller det in ett nytt gäng som gått igenom flera castingar för att slutligen hamna i det här huset. Människor som kanske har sagt upp sig från sina kontorsjobb och eventuellt gjort slut med sina flickvänner eller möjligtvis pussat sina barn hej då för att – förhoppningsvis – kunna tillbringa 100 dagar under ständig bevakning av TV11.

Det övergår mitt förstånd.

I tisdags kväll tittade jag igenom gamla ”Big brother”-klipp på Youtube.

Linda Rosing hade släppts ut från huset efter sisådär 80 dygn och stod i studion med Adam Alsing. Hon skakade. Omtumlad och nykär och allt på samma gång så hasplade hon ur sig att hon hade ”hittat sig själv”.

Jag vet inte.

Snart har jag avverkat mitt dygn.

Jag har inte hittat mig själv.

Jag har ätit och pratat.

Om ”Robinson”-Robban."

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli instängd i ett hus i 100 dagar.
Jag skulle bli knäpp, få panik, bli galen....allt på en gång.
Undrar ju vilka filurer det är som kan tänka sig att övervakas och stängas in i ett hus i 100 dar =O



Ha det bäst och en riktigt bra mys fredag ;)))
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Mita

Trist att känna sig risig,hoppas et går över fort den här gången.

Ja ibland kan det bli rena rama High Chaparall på parkeringar om nån ställer sig tokigt.Tänk vad det triggar igång folk.Klokt av´dig att åka därifrån,hehe...

Stänga in sig frivilligt i ett hus så där,nej det finns inte på kartan,L....

Ha en riktigt skön myspys fredag,trots snö och kyla,

Kramiz!

2011-02-18 @ 13:00:24
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det går livligt till på er Willys-parkering! Och sitta instängd i Big Brother-huset; nej tack! Inte ens för hur många slantar som helst!

Var rädd om dig nu och krya på dig. /Största kramen

2011-02-18 @ 19:18:44
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0