Mörkt !!!


Denna morgon är mörk, ovanligt mörk.
Känns som om nån har glömt att trycka på lysknappen.
Trodde nästan att jag hade ställt klockan alldeles för tidigt när jag gick upp i morse.
Klockan är nu 08.04 piiip och det är fortfarande ganska mörkt.
Kanske att det har gått en propp i solen.
Vem kollar det ?
Och vem byter ? ;p


Igår tittade jag på "Sommar i Sverige" på Tv3.
Man får följa olika människor på deras semestrar genom Sverige.
Bl.a  Maria Montazamis syster Catharina och hennes dotter Emilia.
Catharina ser inte bara likadan ut som sin storasyster Maria utan låter och tänker likadant också.
Var nästan ruggigt att höra hur lika dom lät...*tss


Om man tittar i dagens tv-program tablå vet man inte om man ska skratta eller gråta.
Varför ?
Jo, för vet ni vad, idag börjar ytterligare ett nytt matprogram !!!
Otroligt men sant *tss  ;)
"Mauro och Pluras kök" heter det och går på Tv3 kl. 20.00
Så här presenteras programmet :

Svenskt matlagningsprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 1 av 8. Ett kök. Två musiker. Maten står i ugnen och gästerna är på väg. Det är magisk stämning och du är inbjuden. I premiärprogrammet kommer Lena Philipsson och Håkan Hellström på besök, där de skrålar om liv och karriär till sent in på småtimmarna.


Idag, onsdag så har jag tittat på sju stycken kanaler och det sänds hela elva matprogram bara idag =O
Tycker dom att vi svenskar äter dåligt ?
Eller är vi urusla på matlagning ?
Man börjar ju undra , hahaha ;)))


Ha det bäst denna mörka Onsdag ;-)
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha elva?! Herregud! Matprogrammen attackerar oss, ta skydd!!

2011-01-19 @ 08:54:07
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Helen

Hahaha, ja jag vet....heeeelt galet !!!! Vi blir invaderade av MAT ;-))))

2011-01-19 @ 12:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0