Godmorgon♥


Då sitter man här vid köksbordet , mätt efter en riktig låååångfrukost och tittar ut på en snötäckt gräsmatta.
Solen försöker titta fram bakom molnen och två rådjur spatserar omkring och letar mat.
En lugn och harmonisk morgon, så som en söndagsmorgon ska vara =)



Idag ska jag ut till VH och träffa min vän Sussie.
Ska bli kul och spännande för jag ska hänga med henne på ett speciellt möte.
Någon fotboll blidde det tyvärr inte för oss idag för Dennis är dunderförkyld och har ont i halsen =(



Igår när vi skulle starta upp vår dator så ändrades plötsligt hela skärmbilden och en stor fet och röd varningstext ploppade upp och sa att hela datorn var infekterad av olika virusar och att vi måste betala för ett virusprogram för att få bort dom.
Men nu är det så att jag har ett jättebra virusprogram instalerat i datorn men denna elaking har på något vis tagit sig förbi det och det hjälpte inte att scanna datorn efter virus.
Elakingen är kvar och tänker tydligen inte flytta på sig.
Så idag kommer en kompis över för att titta på datorn.
Går det inte att göra något åker man väl på att blåsa rent den.
Men det värsta är alla grejer som man har på datorn....
alla bilder och min halvfärdiga bok som jag klantigt nog inte har spart nånannanstans =(
Man tror att man är sååå säker och att en data-krasch inte drabbar mig.
Men förhoppningsvis så lärde man sig något av det här....=O



Igår mellanlandade min storebror och hans två kompisar här i 08-land på deras färd ner till Trelleborg.
Så mysigt att träffa brorsan, det var alldeles för länge sen.
Blev ett snabb besök men hann i alla fall bjuda på en kopp kaffe och nybakad socker kaka ;)
Ju äldre man blir ju mer förstår man hur mycket ens nära och kära betyder.
Man ska vara rädd om sina vänner och sina nära och kära.
Man vet inte hur länge man finns här tillsammans.



Ha det bäst och en fin söndag !
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad jag förstår brukar inte vanliga virus ge sig på worddokument utan siktar in sig på program. Så om du kan komma åt din halvfärdiga bok och göra en kopia enbart på den nu så är det troligen ingen fara att föra viruset vidare. Men helt säkert på det kan man ju inte vara...

2011-01-30 @ 12:00:24
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0