En regnig dag...

Den här torsdags morgonen vaknade man till en regnig dag.
Det är grått, trist, mörkt och mulet.
Jag som hade hoppats på en dag i solstolen.
Men måste ha anat vad som komma skulle för igår kväll tog jag in all tvätt och alla dynor....kvinnlig intuition ?  ;-)


Har träningsvärk i kroppen idag efter jobb igår på Viktoria Tower.
Mycket bärande, kånkande, böjande....phu !
Var inte så mycket som förra gången (tack och lov) ,
4 pallar med kartonger innehållande lampor och skärmar som skulle packas upp, läggas i rullvagnar, köras upp till alla rummen från våning 12 till våning 22.
Jag och Jessica packade upp allting, vek kartonger, staplade och bar.
Medan Tord och Ronnie hämtade rullvagnarna så fort dom var klara och levererade.
Ett bra team-work ;))
Nu är det ett par veckor tills nästa pass på Viktoria....


Tyst och lungt i huset.
Jag sitter som vanligt och sippar på min kaffe kopp medan jag knappar på datorn.
Dennis sover och resten av familjen jobbar.
Känner mig helt frisk från förkylningen nu =)






Har en film på lager till en regnig dag ( kanske idag ? )

"Gränsen"


December 1942. Två unga soldater lämnar sin post vid vägspärr 83 i norra Värmland och beger sig genom vinternatten mot det naziockuperade Norges gräns.

Sverige står på randen till att bli invaderat och de vill se fienden alla pratar om. Men äventyret slutar i katastrof och dagen efter får löjtnant Aron Stenström reda på att hans bror Sven är en av de försvunna soldaterna.

Nu tvingas han med oddsen emot sig ta sig in bakom fiendens linjer på ett topphemligt räddningsuppdrag. Och djupt inne i de norska skogarna inser Aron att helt andra slags gränser måste passeras om de ska komma levande därifrån.
( Kan det vara nåt ? En svensk krigsfilm ??? )
Får se vad jag tycker efter jag sett den.
Gillar ju svensk film och är en allätare, så jag ska absolut ge den en chans.




Ha det bäst !
Kram H.

Orkutjunks.com™


Kommentarer
Postat av: Jannice

Tack fina Helen för din kommentar! Och TACK för att du läst min mammas blogg!

Nu var det ett tag sen jag skrev där..men jag pratar med henne varje dag. Hon fattas mig!

Det är ett rörigt förflutet hon och jag har.., men trots allt, så är hon fortfarande min mamma. Hon gjorde sina val..och jag klandrar henne inte..för hon hade sina anledningar..även om jag inte kan acceptera det alla ggr.



Jag är så oerhört tacksam för att du finns med mig, och din rena omtanke gör mig alldeles rörd!

Fina fina helen! Tack för att du tänder ett ljus för min mamma! <3



Du vet ju som sagt vad det innebär att sörja..och att förlora en förälder på ett annorlunda vis. Jag tänker ofta på dig och din familj..och din pappa!



Kram

2011-07-21 @ 22:03:04
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Skönt att du känner dig friskt igen. Och du, svensk krigsfilm - nja! /Kramen

2011-07-22 @ 00:22:34
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0