CCW...

Redan Torsdag och en till semester vecka börjar lida mot sitt slut.
Blev ju inte så mycket med denna sommar för min del.
Men jag mådde bra av vår Tysklands resa.
Så mycket skratt och kraft som jag samlade på mig där hade jag nog inte gjort nån annanstans.
Snart är det dax att packa väskan och fara upp till Rättvik.
Skulle kunna tänkt mig att åka nu men väntar in Fredrik som kommer hem från Turkiet på lördag natt, sen far vi.


Kommer upp till den mest fullsmockade veckan på hela året.....Classic Car Week.
Helt galet, går inte att föreställa sig förrän man har varit där.
Men en liten beskrivning :
Tänk dig en liten ort som Rättvik , i kommunen bor det ca. 11 000 invånare men gissar att en del flyr v.31.
Under CCW kommer kanske 100-150 000 besökare.
Rättvik blir invaderat, fullt, packat till bristningsgränsen.
Det är bilar överallt, köer åt alla håll, det finns inte en endaste liten campingplats kvar nånstans.
Man kan inte ens tränga in ett litet enmanstält, så fullt ät det.
Folk chansar, sover i skogen eller i diken eller på nåns privata mark, det håller tills dom blir bortkörda av nån arg markägare eller polisen.
Ska man ner och handla eller hämta ut pengar får man planera väl.
Till bankomaten är det seeeent på kvällen eller tidig morgon som gäller, då dom flesta sover ruset av sig.
Att handla är knepigare.
Affärerna hinner knappt fylla på hyllorna så är det tomt igen.
Mjölk, bröd m.m tar slut snabbt som attan.
I år är det dessutom tjugoårs jubileum, så jag gissar att det är ännu lite mer folk som kommer till Rättvik.
Men en stor, stor folkfest och en himla massa snygga bilar ;-)



Ska faktiskt åka på Traktor race med brorsan, ska bli kul =)))
Vi kommer vara åtta tappra som sitter i vagnen när han kör i terräng, gissar att det kommer gå undan, hahaha.
Bilder kommer tas ;-)

Idag har jag en hel del att fixa....
En semesterdag i ärendenas tecken ;-)
Ha det bäst och en fin Torsdag !

Kram H.




Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0