Naturens skådespel....

Vilka sommar dagar det har varit denna pingst helg.
I Rättvik hade vi sol, värme, regn och ett åskoväder som hette duga.
Var länge sen som jag var med om ett sånt skådespel.
Det åskade och small så att fönster rutorna skallrade och blixtrarna gick i kors och slog ner i Siljan.
Vi satt hemma hos mamma runt köksbordet, jag, Christer, Tommy, mamma, jessica och Edward och tittade och lyssnade på naturens skådespel.
Vi blev fulla i skratt åt oss själva när vi kom på att vi hela tiden satt och sa :
- Oj, hörde ni !?!
- Oj, såg ni !?!
Vid varje åskmuller och varje blixtnedslag.
Helt facinerade var vi ;)
Häftigt, i alla fall så länge man sitter inne, tryggt och säkert =)
Den här videon är inspelad i Rättvik den 7:e Juni, den 9:e Juni såg det ungefär likadant ut :

Idag har vi fixat på tomten.
Klippt häcken, klippt gräsmattan, fixat med blommor, krattat och grejat.....
Har hunnit med en del, men har man tomt så har man ju alltid massor att göra, men efter idag kan vi bocka av några grejer från "att-göra-listan" i alla fall ;)))






Har precis ätit fläskfilé med färskpotatis, sås och lök/tomat-sallad.
Nu blir det en kaffe i favorit fotöljen och förhoppningsvis nåt kul på tv....eller ??


Känner mig lite halvrisig.
Usch, jag hoppas verkligen inte att jag håller på att bli sjuk :/
Har mycket jobb och annat veckan som kommer så det har jag inte tid med...
Kanske ska ta mig en slurk Echinagard ;-)

Ha en fin kväll !
Kram H.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0