En måndag i väntans tider....



Var på jobbet straxt efter sju imorse.
Hade en del att göra, så jag satte fart direkt.
Avbröt för ett kortare kaffe paus med David annars körde jag på.
Och tur var nog det för vid halvtio ringde Jessica från sitt jobb och sa att hon hade sååå ont i magen och i ryggen, hon mådde illa, kände sig febrig och svimfärdig.
Det började i torsdags men nu var magsmärtorna värre än nånsin, sa hon.
Så jag packade ihop och åkte och hämtade henne och vi begav oss till Huddinge sjukhus akuten.
Efter mååånga timmars väntan fick vi veta att hon hade feber, lite för högt blodtryck och att hon ömmade över magen.
Buden var många, blindtarmen, gallan, tarmarna, äggstockarna, njurarna........
Men man hittade inget fel så efter 7 timmar på akuten åkte vi hem med :
- Det är troligtvis ett virus !
Hem och vila och ta en alvedon.
Kom tillbaka om det blir sämre eller inte går över.




Var gaaanska sååå hungrig när vi kom hem.
Åt en macka vid sex-tiden imorse och sen ingenting på hela dagen.
Tack och lov så hade Ronnie kommit hem skapligt och hade gjort en fläskfile gryta.
Så efter maten och ett par koppar koffein kände man sig som en människa igen ;)




Nu ligger dottern nerbäddad i soffan och vilar.
Jag har precis satt på en diskmaskin och tänkte krypa upp i favorit fotöljen och titta på
 "halv åtta hos mig ".

Innan jag säger hejdå måste jag bara berätta en liten grej.
När vi satt där i väntrummet på akuten kom det in tre biffiga poliser.
Dom gick brevid en säng som en sköterska rullade in bakom ett draperi.
Två poliser ställde sig med armarna i kors framför sängen och den tredje pratade med personalen.
Man har ju inte så mycket att göra på akuten och minutrarna går sakta, så händer det nåt, är man genast med.
Jag såg att dom flesta som satt i väntrummet kikade nyfiket på poliserna med sina biffiga, korslagda armar.
Och jag gissar att dom flesta undrade samma sak.
Vem är det som ligger bakom draperiet ?
Jag såg framför mig en stor, tatuerad kille med rakad skalle.
Vet inte varför men det kändes på polisernas utstrålning som om det var en stor och stark och farlig kille som låg där bakom.
Lik den här killen ;-)




Men gissa om man blev förvånad då en sköterska drog ifrån draperiet och i sängen låg en liten tant.......=O
Hade man inte väntat sig, direkt, hahaha.
Undrar vad den lilla damen gjort för att bli uppvaktad av tre biffiga poliser ? ;-))




Nu säger jag hejdå ;))))
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0