Midsommarafton 2011

Hej !
Hoppas att ni hade en trevlig Midsommarafton igår.
För min del var det tungt.
Första storhelgen, hade ångest hela dagen.
Mådde verkligen ingé bra igår.
Mr. Ångest satt som ett klister över hela mig.
Rev och slet så det kändes som om jag skulle gå sönder.
Man försöker hålla masken, men det går bara till en viss gräns, sen till slut räcker det med något så litet som ett ord så är det kört.
Det är som att öppna en kran, tårarna rinner och man kan inte sluta.
Hade mest lust att krypa ner under täcket igår och stanna där resten av helgen.
Men jag torkade tårarna, och vi begav oss till Östnora.
Och det var precis vad jag behövde.
Ha folk omkring mig, folk som pratade, skrattade och fick mina tankar på annat håll.
Mr. Ångest försvann aldrig helt men jag lyckades mota undan honom så pass mycket att jag kunde ha en trevlig Midsommarafton.

När vi äntligen kom ut till campingen reste dom stången och det var full fart vid den lilla ängen bakom campingen.
Massor av trevliga människor.
Sussie fixade fika och jag tog fram jordgubbar med grädde som vi hade med oss.
Mysigt att sitta där i solen, prata, titta på folk och ignorera Mr. Ångest.
Lotta hade köpt massor med lotter och lyckades kamma hem 2 flaskor vin, Sussie vann en flaska Gin.
Sen var det kubb-spel och Boule.
Senare långbord och dans.
Blev grymt kallt på kvällen och då var det perfekt att krypa in i förtältet framför gasolvärmaren =)
Vi fick många erbjudande att sova över, men jag var inte riktigt upplagd för det.
Så jag körde hem mig själv och min lilla familj i midsommarnatten.
Tack för en trevlig kväll i Östnora !


Dennis skjutsar Morgan på fyrhjuling =)

Lottdragning !

Kubbspel, killarna mot tjejerna ;-)

Snygg Midsommar kille =)

Ronnie & Roger sköter grillningen !

Tore och Lasse diskuterar & lite badminton brevid =)

Sussie och Hanne sjunger en fin sommar sång =)

Roger & Morgan, mätta och belåtna..

En härligt solig Midsommarafton vid Östnora Camping =)


Idag är det Midsommardagen.
Har ingen aning om vad man ska hitta på.
Har filmen "Svinalängorna" här hemma.
Kanske skulle ta och krypa upp i soffhörnet lite senare och titta på den.
Eller så spar jag den till en regnig dag ;)



Man hade ju önskat att det hade varit en varm och härlig sommardag, då hade man kunnat tillbringa den i solstolen eller på stranden.
Men det är typiskt Midsommarväder.
Molnigt, solen tittar fram då och då, småruggigt, man sitter och huttrar när solen försvinner in bakom ett moln och man tänker :
- Meeeen, snälla solen kom fram !
Och den där känslan när solen tittar fram igen med sina varma strålar...
- Aaaaah !

Önskar er en fortsatt fin Midsommarhelg !
Kram H.


Orkutjunks.com™


Kommentarer
Postat av: Jannice

Vad glad jag blir att du fick en bra midsommarafton!

Kram

2011-06-25 @ 23:46:16
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hallå vännen!

Fina bilder du fick på midsommar:-))

Skönt att vi kunde förgylla din jobbiga dag,,

Hoppas ni får fatt på hotell i Germany!! Kul!!

Miljöombyte är aldrig fel!!

Sköt om dig,,kramisar!!

2011-06-27 @ 13:55:53
URL: http://www.susanne64.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0