GRATTIS Sverige !!!

GRATTIS Sverige !!
Vår nationaldag.
Ska firas med pompa och ståt...eller ?
Händer det nåt kul på stan denna dag ?

På Skansen kan man fira traditionellt nationaldags firande med Kungens tal och underhållning av Charlotte Perrelli, Magnus Carlsson, Erik Hassle, Gunilla Backman och Peter Jöback, gruppen Timoteij och tenoren Markus Pettersson.


På utomhus scener runt hela stan bjuds det på gratis musik i olika genrer.

På Kulturhuset ikväll kan man se olika komiker som ger sitt perspektiv om man bör fira nationaldagen eller inte.
På scen bl.a Magnus Betnér, Marika Carlsson, Soran Ismail och Al Pitcher.

Markolio har konsert för stora och små på Gröna Lund idag. barn under 12 år går in gratis.

I Hagaparken blir man underhållen av Caroline af Ugglas , såväl som Kungliga Operans kör och solister.

Kungliga slottet slår upp portarna för allmänheten.
Kronprinsessparet inviger och det bjuds på underhållning i form av musik, föredrag och barnaktiviteter.

Klicka på flaggan så får ni fler tips på nationaldags firande :
För egen del blir det en lugn dag.
Lite fika med goda vänner, annars inget speciellt.
Ska njuta av solen och värmen som är tillbaka efter ett litet avbrott igår.
Fast det var nog bra för min del med en "vilodag" från solandet.
Hade massor av blåsor på bröstet efter min dag vid havet.
Ser bättre ut idag men det blir hög solskyddsfaktor där om jag ska kunna vistas ute i sola idag ;))
Tror minsann att jag har blivit liiiite klokare med åren iallafall.
Hade det varit förr hade jag antagligen dragit på ett par lager cocosolja på kroppen och lagt mig och pressat ännu mer =O
Så solskyddsfaktor är ett måste, har jag insett.
Hade faktiskt smörjt in mig med solskyddsfaktor den dagen jag fick blåsorna.
Men solen är stark så den hjälpte inte riktigt så bra som jag tänkt...;)))
Med åldern kommer klokheten....eller ???
Idag kommer vår vän Tord hit och ska bo hos oss några nätter.
Så till middag blir det nog grillning och sen ligger väl killarna i Jacuzzin resten av kvällen.
Brukar bli så, om jag känner dom rätt ;-)
Själv måste jag försöka komma isäng skapligt för imorgon är det jobb som gäller och jag börjar tiiiidigt....

Önskar dig en underbar nationaldag !
Ha det bäst
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ha en mysig dag!Kramis



2011-06-06 @ 09:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0