Telefonterror !!!


Godmorgon !
Imorse blev jag utsatt för telefonterror !
Det började ringa straxt före kl. 06.00.
Jag svarade, ingen där.
Sen fortsatte det att ringa, om och om igen.
Det var min kära dotter som ringde, fast hon visste inte om det själv ;)
Hon var på jobbet och hade väl telefonen i fickan och glömt att trycka på spärrknappen.
Så mitt nummer kom väl upp och det ringdes om och om igen.
Rejäl telefon terror, hahaha ;)
Hade tänkt ta lite sovmorgon idag eftersom jag mådde rätt så dåligt av mina cellgifter inatt.
Meeen ack vad jag bedrog mig, hahaha.
Gick ju inte att somna om.
Bara att kliva upp och sätta på kaffebryggaren.
Men som sagt.....Hämnden är ljuv, Mohahahaha ;)))))) ♥


Igår var jag på apoteket och skulle hämta ut lite mediciner.
Bl.a Nexium, en medicin som jag måste ta för magen.
Jag har frikort så jag blev vääääldigt paff när hon sa att jag skulle betala 1.300 :-
- Vaaaaaa ?!?!!
Då visade det sig att läkemedelsverket har dragit åt svångremmen och blivit hårdare på mediciner och många går inte på frikortet längre.
Kul, när det är mediciner som man bara måste ha för att överhuvudtaget fungera.
Tänk om dom tar bort mina cellgifter och biologiska läkemedel från frikortet, ja, då blir det katastrof.
För en ask som innehåller två sprutor kostar 10.000 ...=O
Och jag tar sprutor varje vecka, så det skulle vara en månadslön var 14:e dag in till apoteket.
Nää, så får det bara inte bli.
Men tur i oturen som lyckades min reumatolog som jag upprört ringde upp när jag kom hem, hitta en likasinnad medicin som Nexium som går på frikortet.
Sååå det var jag sååå glad för =D
Så det blir en tur till apoteket idag igen, men utan att pynta in 1.300 ;))))))


Blev förvååånad imorse över att det var sååå kallt igen !?!
Nu är man så trött på kyla , snö och vinter !!!
Vill ha värme, sol och vår =D
Önskar nästan att vi hade spart vår resa till gran Canaris tills nu istället.
Hade verkligen behövt lite värme och sol på min vintertrötta kropp.
Men förhoppningsvis så blir det en ny solresa i höst/vinter.
Nu har man ju våren och sommaren att se fram emot och då vill jag inte åka.

Igår var det verkligen katastrof för herrarna i den induviduella starten i VM.
Hoppet om medalj försvann nästan direkt efter start när man insåg att Valla-teamet hade misslyckats.....igen !!!!
Åkare som startade efter våra blå/gula killar var ifatt på nolltid och gick om i ....uppförsbackar.
Så slutresultaten blev urusla =(
Frågan är hur det ska gå för damerna idag i lagsprinten ???
Har absolut inga medalj hopp efter dom här dagarna.
Lagsprinten  börjar kl. 12.15 och då är det kval.
Förhoppningsvis, om skidorna vill så kvalar damerna in till finalen som börjar kl. 14.15


Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0