Soffpotatis hela dan....


Vilken söndag det var igår....
en helgdag i min smak ;)
Skidor, skidor och åter skidor !
Först Vasaloppet och sen herrarnas 5-mil.
Tyvärr så blev det ingen medalj för sveriges del.
Northug visade åter igen att han är bäst och tog hem guldet.
Desto roligare var det på Vasa-loppet där Jörgen Brink vann för 2:a gången =)

Så min dag var inte så mycket mer händelserik än så igår.
Hann städa, fixa och dona mellan skidloppen.
Efter att ha suttit som en soffpotatis hela dan tog jag mig ett hårt pass på löpbandet.
Benen skakade som asplöv, jag dröp av svett och flåsade som en blåsbälg när jag var klar.
Kondis ?
Jag ?
Näää, inte mycket, hahaha ;)))
Har urusel kondis.
Skulle jag göra en sån där test där dom ska se hur gammal man är på insidan,
(Anna Anka hade med en sån test i sitt program "Kom i form med Anna Anka)
Så skulle jag antagligen vara 30 år äldre än vad jag egentligen är *tsss
Men jag ska göra ett tappert försök att försöka förbättra flåset och självklart hoppas jag på att midjemåttet krymper samtidigt ;)

När jag precis nästan hade klivit av löpbandet ringer Lotta och frågar om jag ska hänga med till friskis och köra ett pass med henne.
Fortfarande flåsande som en blåsbälg pustade jag fram att det fick vara nog med träning för min del .....gärna en annan dag ;0
- Phu !

Har man en mobil så finns det en hel del som man kan betala via ett sms.
Som t.ex en biljett på tunnelbanan.
Nu tittar Posten i Sverige på ett system för mobilporto där det går att betala via sms i stället för att använda ett frimärke.
Man skickar ett sms och får en kod tillbaka som skrivs på brevet och fungerar som frankering.
I Danmark använder man redan systemet och jag hoppas att vi kommer få det här i sverige med.


Alla har vi väl nån gång kommit försent till jobbet.
Dom vanligaste ursäkterna är ju att man försovit sig eller att det har varit stopp i trafiken eller problem med tåg eller bussar.
Här är några av dom galnaste och antagligen ovanligaste ursäkterna som folk använt på jobbet :

”Min botoxbehandling tog längre tid än jag hade förväntat mig.”

”Jag blev attackerad av min katt.”

”Föreningar i kommunaltrafiken sinkade mig. /Busschauffören”

”Jag fick inte tillräckligt med sömn, eftersom min pojkväns fru kastade ut mig ur huset”.

”Jag kunde inte använda bilen på flera timmar på grund av att den invaderats av en bisvärm och jag fick vänta tills de flugit vidare”.

”Jag visste att jag redan skulle bli sen så jag tänkte att det därför var lika bra att stanna till och köpa munkar åt allihopa”.

”Mitt hår gjorde ont på huvudet”

”Mitt karma är inte i fas idag”

”Jag är inte sen, företagets klocka går fel”.


Hoppas att du kom i tid idag ;)
Ha det bäst !
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0