♥♥♥

Idag är det 3 veckor sen min älskade pappa gick bort.
Bara tre ynka veckor.
Dessa tre veckor har varit som ett töcken, som en stor grå dimma.
Minns knappt från den ena dagen till den andra vad jag sagt eller gjort.
Hade ingen aning om att det var så galet mycket praktiska saker som man måste göra när nån går bort.
Undrar när man själv får börja sörja ?
När man inte har några krafter kvar och ramlar ner i ett svart hål ???
Det måste sitta nån där uppe som ogillar oss skarpt.
På dessa 3 ynka veckor har vi inte bara drabbats av ett dödsfall utan av andra tragiska saker.
Är det som dom säger :
En olycka kommer sällan ensam ?
Ordspråket :
efter regn kommer solsken eller inget ont som inte har något gott med sig är rent skitsnack.
Vi har väl drabbats nog nu ?
Nej, tydligen inte....det bara öser över oss, den ena efter det andra.
Hur länge ska man orka ?
Hur länge ska man stå pall ?
Nu får man verkligen veta hur pass stark man är.
Är man starkare än man tror ?
Återstår att se.

I fredags var det min älskade pappas begravning.
Känns overkligt att skriva det.
Men klockan tio på fm slog kyrkklockorna i Rättviks kyrka.
Där satt vi, min fina familj, min fina mamma, mina fina bröder, fina Pontus och fina gammel faster Svea.
Vi var dom närmast sörjande och satt längst fram.
Sen fylldes kyrkan på.
Släkt till pappa från Rättvik, släkt från mammas sida som hade åkt ända från stockholm, vänner, bekanta, mina svärföräldrar, gamla vänner från Norsborg.
Så mycket folk och så mycket vackra blommor.
Det värmer så gott i hjärtat över att så många tog sig tid att komma på begravningen.
Att andra tänkte på oss hemifrån, tände ljus för oss hemifrån, skickade gåvor till hjärt o lungfonden i pappas namn.
Är så tacksam över allt stöd och alla fina ord som vi fått.
Det betyder massor, massor, massor !!!!
Den 9:e Juni skulle pappa ha fyllt 70 år och den dagen har vi bisättning, pappas urna skra grävas ner i vigd jord.
Kommer bara bli jag, mamma och mina bröder som ska närvara.
Efter bisättningen kommer vi fira pappas 70-årsdag så som han hade velat ha den, bara vi fyra.

Har blivit sjukskriven ett par veckor.
Behöver det.
Känner att kroppen är som ett vrak, blodtrycket är i taket, kan inte sova, fick sömntabletter utskrivna idag.
Har precis tagit ett dopp i Jacuzzin.
Låg där länge.
Vinden ven ovanför huvudet och jag låg helt avslappnad i det 39 gradiga vattnet.
Grät en skvätt i min ensamhet, så skönt !
Nu har jag duschat och ska sätta mig i favorit fotöljen och heja på Sverige i Hockey-VM.
Vet att pappa kommer att kika bakom axeln på mig, han älskade sport och hockey.
Ta hand om er och varandra !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Älskade vännen om jag bara kunde hjälpa dig på något sätt så skulle jag göra det. Tyvärr så kan man ju inte det i det här fallet... Men du skall veta att jag verkligen känner och lider med dig och familjen. Förstår att ni har mycket att ta tag i just nu men glöm inte bort att ni måste vara rädda om er själva också. Så Helen var rädd om dig och se till att moster och kusinerna också är det. Massor med kramar till Er alla. Susanne

2011-05-02 @ 23:00:50
URL: http://livetisusanne.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej vännen! Vill bara tala om att jag tänker på dig! /Stor styrkekram

2011-05-02 @ 23:27:59
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Jannice

Sitter här med tårfyllda ögon.



Jaa..ler Din pappa satt där bredvid dig och hejade! Han är med dig hela tiden. Prata med honom..han kan inte svara, men han hör dig vännen.



Kram

2011-05-03 @ 19:40:58
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbara du!

Jag känner igen dina känslor & funderingar,,

Jag kom ihåg att jag ständigt hade en "låtsaskompis" vid min sida..vi spelade oxå på hästar, lyssnade på musik, skrattade åt samma saker,,,det blir ett stort tomrum,,men med åren kommer han när jag behöver honom mest! Eller rättare sagt jag ber om hans närvaro,,låter mysko men d funkar iaf för mig.

Man glömmer aldrig & man gråter men konstigt nog så accepterar man det hela.

Många varma kramar!

2011-05-04 @ 12:41:51
URL: http://susanne64.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0