Fri som fågeln ♥

Var vekligen sugen på att tillbringa dagen i solstolen.
Solen är här i 08-land, men inte värmen :/
Så skulle jag ligga i solstolen hade det fått vara med långärmad tröja och långbyxor.
Inte riktigt min tanke ;)
Så jag och Jessica åkte och fusksolade en halvtimme.
Fick njuta av lite svettig värme en stund i alla fall.

Har precis ätit lite lunch.
Fick skäll av min käre mor att jag har slarvat alldeles för mycket med maten den senaste tiden.
Igår glömde jag helt enkelt bort att äta, kände vid fem-tiden att jag var alldeles yr i skallen.
Blodsockret låg ju nere på plus-minus-noll.
Så efter middagen kände jag mig som en ny människa.
Har i alla fall ätit lite fläskfilégryta till lunch, så blodsockret ska väl slippa dippa idag iaf ;)

Ska hänga ut lite tvätt, sen ringa ett par samtal sen är det dax för min så roliga cellgifts spruta....NOT !
Ingen kul alls, mår illa och blir allmänt trött och seg.
Men dom är ju ett måste så det är bara att gilla läget.

Dennis hade migrän imorse och är hemma från skolan.
Han försökte verkligen komma iväg men när det nästan blixtrar framför ögonen, ja då är det bara att ge upp.
Inte många skoldagar kvar nu.
Jag som har gått i ett chocktillstånd i flera veckor har inte riktigt fattat att det går mot skolavslutning redan.
Känns som om jag har missat en hel månad, en månad som jag knappt minns någonting av.
Men även om tiden står still för en annan ett litet tag så rullar ju världen på som vanligt utanför.
Så skolavslutningen närmar sig med stormsteg.
Är inte ens en månad kvar.
Alla slutar väl lite olika men Dennis skola har avslutning den 10:e Juni.
Sen har dom ett härligt sommarlov att se fram emot.

Minns känslan själv när man stod där på skolans sista dag och sjöng
"Den blomstertid",
den härliga känslan av frihet.
Man var fri hela sommaren lång.
Inga tider, inga väckar klockor, inga läxor, inga krav.
Man behöver att få känna det.
Få känna sig fri, fri som fågeln.
♥♥♥Kram H.♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0