En ny dag...

Med sömntablettens underbara verkan så somnade jag tidigt igår.
Vaknade sen klockan sex av Ronnies väckar klocka.
Låg kvar och drog mig en stund innan jag gick upp och satte på kaffe.
Satte på Vakna med the Voice på femman.
Tog en macka, en stor kopp kaffe, satte mig vid köksbordet, försökte sortera tankarna, vakna till samtidigt som dom hurtiga och glada programledarna pratade på.
Ronnie stack iväg snabbt och Dennis masade sig trött upp.
Han var helt färdig efter en sen fotbollsmatch igår kväll.
Den enda som fortfarande sov sin törnrosa sömn var Jessica som inte har något jobb idag.


Ska sticka till apoteket om en stund sen hoppas jag att orken finns där så att jag kan börja plantera mina plantor som jag sådde tidigt i våras.
Nu trängs och buffas dom med varandra i dom små planterings krukorna.
Behöver dela på dom och plantera dom i nya krukor.
Det värsta är ju att man inte kan ställa ut dom ännu och det börjar bli trångt med plats med alla blommor inne.
Men det får väl se lite galet ut med blommor lite överallt i ett par veckor tills man kan placera ut dom på tomten och altanen.
Är allergisk som tusan.
Mornarna och kvällarna är värst.
Nyser säkert hundra gånger varje morgon.
Och på kvällarna kliar ögonen och är alldeles röda och svullna.
Tack och lov att det finns solglasögon ;)
Ska köpa allergimedicin, nässpray när jag ändå ska till apoteket.
Ögondroppar fick jag av min fina granne Lotta.
Igår kväll när jag hade sån ångest (som jag skrev om i förra inlägget) fick jag världens tokryck.
Visste inte vart jag skulle göra av mig själv.
Kunde inte sitta still så jag rev ur två skåp i köket, skurade som en galning och kastade bort sånt jag inte ville ha.
Sen var det micron och ugnens tur.
Skrubbade och skrubbade så varenda led i fingrarna värkte.
Var som om jag försökte skrubba bort min ångest.
Blev nästan chockad över hur ugnen glänste när jag kom upp imorse.
Nästa gång blir det kanske kylskåpet ;)

Ha en fin dag !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Var rädd om dig vännen! /Stor styrkekram

2011-05-10 @ 23:16:08
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0