Personligt...

Igår var det den 11:e Maj.
Exakt en månad sen min pappa lämnade oss.
Datumet den 11:e har tragiska minnen för många.
World Trade Center attacken.
Anna Lind avled den 11:e
För mig kommer alltid den 11:e att förknippas med något tragiskt.
Nu blev det personligt.
Satt och surfade runt här på nätet och hittade så fina dikter om saknad.
Vet inte vem som har skrivit dessa vackra dikter, men har lånat dom från google.
Så vackert, så starkt och så sanna ord.
Man kan le och ögonen kan tindra men ingen kan se ens enorma smärta man har i sitt hjärta.
Igår var jag i Farsta C och köpte Tack kort.
idag ska jag åka och köpa en silver penna så att jag kan börja skriva.
Många kort till många fina människor.
Hade med mig en tröja som Dennis köpt till begravningen som var alldeles för stor.
Tiden att byta tröjan hade gått ut, men jag såg väl ut som en ledsen hund för hon i kassan gjorde ett undantag och fixade det åt mig i alla fall.
Så nu får Dennis pengarna tillbaka och kan köpa sig något annat.
Köpte mig en blå klänning på Gina.
En enkel bomulls trikå klänning som var alldeles för låååång.
Tog saxen och kapade den till straxt ovanför knäna.
Blev helt perfekt ;)
Funderar på att åka och köpa en till fast i en annan färg.
Ångesten smög sig på när jag kom hem.
Så jag slet fram gräsklipparen som stått hela vintern.
Tog tre drag innan den startade.
Sen gick jag lös på det långa gräset och alla förbannade maskrosor.
Slet som en galning.
Jobbigt, men det var skönt samtidigt.
Gräsmattan blev min slagpåse igår.
Satt här framför datorn i godan ro med min kaffe kopp i handen.
Plötsligt ser jag något som rör sig i ögonvrån.
Mr. Spider...
Jag satte snabbt på dammsugaren som stod framme som en påminnelse till mig själv att det behövs dammsugas idag.
Mr. Spider trodde att han kunde gömma sig.
Men ack vad han bedrog sig.
Jag såg han nog när han satt och tryckte i hörnet.
Fram med dammsugar röret och så var Mr. Spider ett minne blott.
Nu ska jag försöka slita mig från datorn ett tag och göra ett kraft tag här hemma innan jag beger mig på jakt efter en schysst silver penna.
Ha en fin dag och var rädda om varandra.
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hallå vännen!

Hm kände väl att d va nåt idag......

Hoppas du hittar en bra silverpenna så du kan skriva så att det glöder.

Du vet vart jag finns,,,,

Kramar i massor!!!

2011-05-12 @ 12:03:49
Postat av: Mita

Jag beklagar din pappas bortgång,och jag förstår att allting känns jobbigt och tungt just nu. Men fast man inte tror det, så klingar det av så sakteliga. Men sorgen måste få ha sin tid,och alla tårar som måste få gråtas ut.

Vilka vackra dikter du hittat, och jag såg att du sög in en spindel i dammsugaren. Men du är inte som mig då,jag måste byta påse sen,hihi...annars tänker jag att den kommer krypandes ut ur dammsugaren för att hämnas...

Usch ja för dessa äckel kryp,

Kram vännen!

2011-05-12 @ 12:40:57
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Maria

Hejsan! Det var länge sedan vi hörde av varandra.

Va ledsamt med din pappa förstår att det är tungt att bära men livet går vidare. Du får ha det så gott o ta hand om dig/kramizar från Maria

2011-05-12 @ 19:19:43
URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0