Tiden som försvann...

Solen skiner på trots regn och åskvarningar.
Igår när man tittade på väderleksrapporten på nätet så stod det att det regnade i stockholm kl. 20.00,
och det gjorde det.....inte ;)
Jag slet i alla fall in alla dynor....igen, men inte en droppe.
Och ingen är gladare än jag att dom har fel våra meterologer.
Solen får gärna skina på hur mycket den vill.
Behöver samla kraft och gärna lite brunfärg.
Igår när jag körde Dennis och Anton till fotbolls träningen var det rena kaoset.
Bilar överallt, kom knappt upp vid parkeringen vid planen.
Men vad är det som händer ?
- Det är säkert nåt jippo i skolan. Sa dom så kloka fotbolls killarna
Ja, självklart.
Jag har gått som i en stor grå dimma den senaste månaden.
Har noll koll på allt, känns det som.
Ena stunden var det april och påsk och nu plötsligt är det studenfirande på gång och snart skolavslutningar.
En hemsk månad som bara försvann.
När man drabbas av chock och sen en stor sorg så är det som om allting runt omkring en försvinner.
Man varken ser eller hör.
man är så inne i sitt.
Man har knappt koll på vad det är för dag, ännu mindre vilket datum det är.
Har tack och lov ingen student i år.
Men Dennis går ut åttan och jag undrar genast, vart tog det året vägen ?
Nästa år börjar han sitt sista år i högstadiet.
Tiden och livet går lite väl fort nu.
Känns som om man bara springer på, man hinner inte njuta av dagarna och varandra.
En sak som jag har lärt mig nu är att varje dag man pratar eller ses kan vara den sista gången man pratar eller ses.
Hade jag vetat att det var sista gången jag pratade med min pappa hade jag sagt så mycket till honom, hade haft så många saker att berätta som jag inte hunnit med.
Men nu går det inte, för han finns inte mer.
Men samtidigt så vill man ju inte veta om det är "sista gången".
Alla fina ord som jag ville säga och allt jag ville berätta ska jag skriva ner i ett brev till pappa.
Och det brevet kommer jag tillsammans med en röd ros lägga nere i jorden när vi har urnsättning den 9:e Juni.
Idag är det 3 år sen min fina, fina moster gick bort.
Saknar henne otroligt mycket.
Hon hade ett sånt enormt stort hjärta och alla fick plats.
Skulle så gärna vilja ringa henne för hon hade alltid dom rätta orden, dom där orden som man så väl behöver höra när man är ledsen, dom kunde hon.
Men jag hoppas att hon och pappa har möts där uppe nånstans och sitter och fikar, kanske spelar kort eller lyssnar när pappa spelar en truddelutt på dragspelet =)
Varför går alltid dom goda och finaste människorna bort först ?
Ska åka till Willys eller City gross och panta en väldans massa flaskor och burkar.
Köpte en stor svart tvätt korg som jag samlar pant i.
Men nu är det överfull och burkar och flaskor ligger brevid.
Ser inge trevlans ut.
Så lite pantning, lite handling sen har jag stort hopp till en stund i solstolen.....bara hålla tummarna att meterologerna har fel.
Inge regn bara SOL !!!
Sverige, Eric Saade lyckades knipa den absolut sista final platsen till Eurovision Song Contest på lördag.
Var bombis på att Sverige inte skulle komma med när det bara var 1 plats kvar.
Så många skitlåtar valdes ut så man tänkte att folk som röstar måste ju ha en grymt dålig musiksmak.
Men några att en schysst musik smak ändå, både Sverige och Danmark kom med.
Så på lördag kommer jag sitta bänkad och hålla alla mina tummar för Sverige.
Idag kommer jag också hålla tummarna så att dom blir blå när Sverige möter Tjeckien i semifinal idag klockan 16.00.
♥Önskar er alla en fin fredag ♥
Kram H.

Kommentarer
Postat av: anita

hej min underbara lilla kusin :)

vist sitter de fikar ,kolla på tips,dragspel

mamma med en stickning eller korsord på G

jag skrev ett brev till Mamma som la på kistan de var mitt och hennes brev

kram ha bra dag Anita

2011-05-13 @ 10:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0