Lämna oss ifred !


Hur är vissa människor funtade egentligen ???
Vuxna människor som beter sig som om dom inte har nån skam i kroppen .
Mitt i vår stora sorg har vi hamnat i nåt sorts svartsjukedrama som har utvecklats sig på sandlådenivå.
Eller värre än så för ingen i en sandlåda skulle bete sig så illa.
Nivån är nånting som man trampar på, hårt med skorna.
Vi har nog med vårt.
Vår pappa har inte ens kommit i jorden än och man har plötsligt utan medverkan hamnat i nåt idiotiskt drama.
Man blir kallad det ena efter det andra.
Dom använder ord som jag inte ens skulle ta i min mun.
Skriver saker öppet och brett så att alla kan se.
Men jag spar allt dom skriver, samlar på en liten hög inför framtiden.
Jag kan ta mycket skit, jag kan skaka av mig mycket.
Men just nu är man känslig och sårbar och att vräka ur sig såna saker om vår familj gör att det blir personligt.
När jag läste igår vad dom kallade oss trodde jag att jag skulle gå i taket.
Hur kan vuxna människor bete sig på det viset och kalla folk för det ena efter det andra ?
Här pratar vi om att vi ska lära våra barn att respektera andra.
Att man behöver inte älska eller ens gilla alla människor men man ska respektera andra.
När man aldrig har träffat människorna och plötsligt så blir man indragen i nåt skit som man inte ens har med att göra, när man blir kallad för saker, när ens familj blir kränkt av några kvinnor som tycker att dom kan sitta bakom sina dataskärmar och skriva vilket skit som helst, ja då blir det personligt.
Har aldrig sagt ett ont ord till dessa människor.
jag är bara en dotter, en syster som mår fruktansvärt dåligt och har stor sorg.
Lämna vår familj ifred, låt oss få sörja ifred !

Är trött på människor som tror att dom kan bete sig hur som helst.
Tror att man kan vräka ur sig saker och kalla folk saker utan att det blir konsekvenser av det.
Jag var inte indragen i den här konflikten.
Men efter att vi har blivit kallad alla dessa saker så är jag uppenbarligen det nu, mot min vilja.
Varför all denna ilska ?
Allt detta hat ?
Känns det bättre när man får vara elak mot andra ?
Får man en kick eller vad handlar det om ?
Sitter man där bakom dataskärmen och funderar ut det snuskigaste och fulaste ord man kan komma på ?
och sen, hur känns det sen när man får skriva ner dom ?
Känns det bra ?
Njuter man av att veta att man sårar andra ?

Vi har alla nu i familjen blivit förolämpade och kallade så fula saker så jag vill inte ens skriva ner dom.
Skulle skämmas att använda såna ord.
Brist på kompetens och ordförråd om man som vuxen inte kan använda sig av mer än grova ord och svärdomar.
Använd er energi till nåt annat.
Börja träna eller nåt, jag struntar i vilket !
Men lämna oss ifred !
/ H.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kära du vad är det som händer, ja det finns många vassa tungor där ute. Hoppas det ordnar sig o att familjen får det någorlunda lugnt.

Önskar dig en bra dag/kramizar från torpet

2011-05-18 @ 11:19:51
URL: http://torparmor.blogspot.com
Postat av: anita

KRAM ANITA

2011-05-19 @ 08:17:31
Postat av: Ove "Gasfoot

Kära och bästa Helen!

Vad är det jag läser? Fy vad otrevligt, men detta fenomen är inget ovanligt. Samma sak som du skriver om drabbade mig också när jag var full av sorg och bedrövelse. Man undrar så klart vad som tar åt en del människor? Försök att spara din energi till dig själv och dina nära och kära.

Önskar Dig och Din familj många bättre dagar än vad du har skrivit om i bloggen.

Många omtänksamma kramar från Ove.



2011-05-19 @ 09:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0