Livet på en pinne...

Godmorgon !
Vaknade klockan sex av att jag hörde att det knackade på fönstret.
Jag flög bokstavligen upp i sängen.
Alldeles nyvaken och fövirrad och tänkte att jag måste ha hört fel.
Lyssnade, men hörde inget.
Men så plötsligt igen....
Knack, knack, knack.
Meen ?!!
Vågade inte vicka på persiennen.
Vem stod inne på min tomt och knackade på mitt sovrumsfönster klockan sex en tisdags morgon ?
Hörde inget mer än att det blåste.
Drog på mig morgonrocken, bäddade sängen och var precis på väg till duschen när jag hörde små knackningar igen.
Eller var det verkligen knackningar ?
Kanske lite mer som små slag mot rutan.
För om nån vill mig nåt, varför inte ringa eller knacka på dörren.
Men om det är nån som har onda avsikter, då kanske man inte knackar på dörren då kanske man......ja, så gick mina tankar när jag stod vid fönstret och tvekande om jag skulle dra upp persiennen eller inte.
Men så öppnade jag persiennen lite grann och kikade ut med ett öga.
Ingenting där, tittade åt vänster, tittade åt höger, ingenting, inte en levande själ.
Skrattade för mig själv och drog upp persiennen och precis då slog det till mot rutan.
Jag skrek, tappade persiennen som åkte ner över fönstret igen med ett brak och mitt hjärta slog som en slaghammare i bröstet.
Jag tittade upp mot fönstret som nu hade uppvickade persienner och såg.......en pinne !!!
En pinne som slog mot fönstret.
En pinne som rörde aig av blåsten !
En pinne som nästan skrämt ihjäl mig denna tisdags morgon.
En pinne !!!!
Efter dagens uppvaknande känner jag mig pigg *tsss
Fick en väldig energi av dessa "skräck hormoner" som kom farande.
Passar bra i och för sig för jag har en del grejer att uträtta idag.
I eftermiddag ska jag gå med Dennis på synundersökning.
Han håller på att ta Moppe kort så nu måste alla pappper in så att han får sitt körkortstillstånd.
Så checka synen, skicka in alla papper, betala räkningen så ska det väl förhoppningsvis gå fort att få tillståndet.
Moppe har han och hjälm köpte vi ny igår.
Bara moppe som gäller för killarna just nu ;)

Nu ska jag slurpa i mig dom sista dropparna av mitt morgon kaffe sen blir det en runda på bandet.
Önskar dig en fin dag !
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Annika

Min natt var också konstig,blev väckt av att Casper pussa mig i ansiktet och var jätte konstig,så han brukar bli då han är rädd.Jag hörde också något knackande ljud men har ingen aning om vad det var.Hela natten kändes skum och lite obehaglig.Kram

2011-05-24 @ 09:26:49
Postat av: Maria

Jisse vilket uppvaknande jag hade blivit skräckslagen.

Tänk vad åren går nu har din lille pojk snart blivit stor, ja hur känns det.

Ha bra onsdag/kramen

2011-05-24 @ 21:16:07
URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0