Blä för mynd...

Pratade med brorsan igår.
Han var glad som en speleman för dom har köpt en Jacuzzi till sitt landställe i Dalarna.
Liknande vår pool.
Dom blev helt fast efter att ha badat hos oss några gånger.
Senast i fredags då dom bestämde sig till hundra procent.
Projekt bastu som skulle byggas las ner och projekt Jacuzzi satte istället fart.
Så snart går släpvagnen upp till dalom med ett stycke pool ;-)
För mig med ledproblem är det rena mirakel kuren att krypa ner i 39 gradigt vatten.
På bilden ovanför är det pappa och Dennis som tar sig ett bad ♥
Igår var Dennis på ögonkontroll.
Allt var bra så idag ska jag se till att alla papper om körkortstillstånd skickas in.
Sen får man väl hoppas att man får tillståndet så snabbt som möjligt.
Har hunnit med ett läkarbesök på morgonen med.
Remiss skickad till Farsta för provtagning.
Får hoppas att det blir gjort innan alla semestrar börjar.
Mår lite illa idag.
Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är kroppen som säger ifrån.
Mycket runt omkring en nu.
Situationen blir ju inte lättare av att ha F-kassan i hasorna.
Blev sjukskriven en månad för som det stod på läkarintyget, Krishantering.
Men det ska ifrågasättas.
Fick ett papper igår där det står att dom har motagit min anmälan och mitt läkarintyg men att nu ska det utredas om jag har rätt till ersättning.
Eeeeh, vadå rätt ?????
I en sån här situation kan väl knappast nån sätta sig på tvären, eller ?
Vad är det som ska utredas ?
Dom kommer att kontakta mig, min arbetsgivare och min läkare.
Okey, gör det !
Men undrar varför ???
Situationen är ju som den är.
Jag skulle jobba 80 timmar i veckan om det gjorde att min pappa kom tillbaka.
Men så är inte fallet.
Jag är ju inte sjukskriven för skojs skull.
Jag kommer ju att hunnit börja jobba igen innan dom ens hör av sig.
Börjar på onsdag, den 1:a, då är sjukskrivningen slut.
Blä för myndigheter !!
Nu ska jag sätta lite fart och hålla tummarna att illamåendet går över.
Ha en fin dag !



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men hallå! Var det inte igår Dennis blev tonåring?!



Och när det gäller försäkringskassan blir jag bara trött! Finns det inte utbildning i empati? /Kramen

2011-05-25 @ 17:37:37
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0