Som en höstdag :/

Usch, idag är det verkligen mörkt och trist :/
Hade svårt att ta mig ur sängen i morse.
Det var så mörkt i sovrummet så jag trodde att det var något fel på klockan.
Att den ringde alldeles för tidigt.
Fick kämpa länge för att få upp sonen.
- En liten stund till!
- Gå upp nu, klockan är sju.
- Hmm, jag ska...snart..
- Nu måste då masa dig upp, du kommer försent annars !
- Hmm, snark..
- Gå upp nuuuuuuu !!!
Så där höll det på ett bra tag.
Men till slut gick tonåringen upp och hann cykla iväg till skolan, även om det var i sista minuten, hrmf ;)
Inte många skoldagar kvar nu.
Idag är det sista "riktiga" skoldagen med lektioner.
Nästa vecka är det bara 3 dagar och då har dom tema-vecka.
Veckan efter är det städning, lämna tillbaka böcker, mentor tider och skolavslutning.
Sen har dom ett helt lååångt och härligt sommarlov framför sig =)
Idag ska jag röja lite här hemma.
Dammsuga, damma, plocka med tvätt (har alltid ett berg med tvätt) och fixa lite.
Ikväll är det fotboll som gäller.
Killarna möter Huddinge och jag gissar att det blir en tuff match.
Imorgon sticker Ronnie till Jönköping och Jessica till Nyköping.
Bara jag och sonen hemma.
Får se vad man hittar på.
Nu smattrar regnet ordentligt på rutan.
Ska det bli sånt här trist väder hela helgen ??? :/

Igår tittade jag på den nya såpan på femman, Klassträffen.
En klass som inte har träffats sen dom gick ut nian och möts upp 15 år senare.
En del kände inte igen varandra, mindes inte ens varandra.
En del mindes allt från högstadiet, en del mindes ingenting.
Det intressanta kommer vara om gamla konflikter kommer att blossa upp och om alla kommer att falla in i sina gamla "klass-roller" ?
Undrar hur det skulle vara om en annan träffade sin gamla skolklass från nian ?
29 år sen !!! =O
Gissar att man inte skulle känna igen alla.
Har en del från nian på facebook och dom kände jag igen direkt när jag tittade på deras bilder.
Men kan tänka mig att en del har ändrats enormt mycket.




Dax att hälla i lite mer kaffe i koppen.
Ska ju vara rena hälsokuren för kroppen, sägs det ;)))

Ha en fin dag !
kram H.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0