Sjukt skämt !!!



Har varit rena april vädret här idag.
Solen har skinit och det har regnat om vartannat.
Har precis gått en långpromenad med mammas vovve.
Påpälsad som om det var vinter nästan.
Är så där ruggigt så det går igenom märg och ben.
Jag, Christer, mamma och Tommy har fixat massor med grejer idag.
Bl.a har vi städat och fixat inför visningen av huset i morgon.
Allt går i en rasande fart, vad vi än gör.

Alla mina frusterande och arga samtal igår gav resultat.
Helt plötsligt blev vi uppringda från höger och vänster.
Nu, 3 1/2 veckor senare så erbjuds vi krishjälp....eeeh ?!?!
Men bättre sent än aldrig....

Börjar komma en hel del folk upp hit till Rättvik.
Fler och fler husvagnar och husbilar rullar in inför den stora vårmarknaden som startar i morgonbitti.
Ska gå ner en snabbis imorgon förmiddag och strosa runt lite bland alla knallar och stånd.
Har bl.a lovat mina kära barn att köpa majsbollar.
Dom älskar just den sorten som säljs på Rättviks marknad.
Kan hända att man kommer hem med nåt mer kul efter marknads besöket ;)

Idag var vi och planterade pensér på graven (där farmor är begravd) där pappa ska ligga.
Blev så fint.
Imorgon åker vi dit och tänder ljus.

Ska straxt skjutsa ner Tommy till Rättvik sen tänkte vi andra sätta oss ner framför tv:n och kolla på en dvd.
Skönt att koppla av en stund och försöka tänka på något annat.

Vi somnade som stockar allihopa igår men blev väckta av att telefonen ringde klockan 01.00 på natten.
Hjärtat stannade nästan i bröstet på mig, var helt säker på att det hade hänt nånting.
Men när jag svarade visade det sig att det var nån idiot som pratade engelska och hade förställt rösten med en sån där röstförvrängare som barn brukar använda på Halloween.
Jag och brorsan svarade i varsin telefon så vi hörde båda hur han lät.
Så obehagligt !
Blev riktigt skrämd inatt men när jag vaknade imorse var jag riktigt förbannad.
Han störde vår nattsömn som vi så väl behöver och vi är verkligen inte upplagda för dåliga skämt i det här läget.
Idiot....grrrr !!!!!!!!!

Får hoppas på ostörd nattsömn inatt.

Hoppas att du mår bra =)

Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0