En ny dag...



Ääääntligen lite sol här.
Igår var det en riktig ruggdag.
Regnade, blåste, ingen kul dag att gå på marknaden med andra ord.
Jag var dyngsur om fötterna efter ett par timmar på samhället bland knallar, cocosbollar, langos, T-shirts, godis, strumpor och annat.
Åkte hem efter ett par timmar med mina droppande skor...
fick i alla fall med mig 4 nya böcker för 50 :-
vilket klipp !!!
Lite marknads godis och bröd fick följa med hem också.
Man kände inte den där glädjen att gå på marknaden som man brukar göra.
Svårt att känna riktig glädje när sorgen  är så stor och svår.
Ångesten ramlar över en då och då och då blir det riktigt jobbigt.

När jag kom och gick där på marknaden ser jag plötsligt min gamle vän Ann stå rakt framför mig.
Hon tittar mig rakt in i ögonen med sina tårfyllda ögon.
- Helen ! Ropar hon
- Min fina vän, jag är så ledsen, fick precis höra om din pappa.
Hon klappar mig på kinden och ger mig en stor kram, en sån där varm och vänskaplig kram, en sån där jag-bryr-mig-om-kram.
Blev glad samtidigt som jag kämpade hårt med att hålla tårarna tillbaka.
Där stod vi, två gamla barndomsvänner, mitt på Rättviks marknad i regnet och kramade om varandra länge, länge.
Nästa gång jag kommer upp ska vi träffas, min gamle vän Ann och jag.

Christer och jag åkte och hämtade gammel moster Svea på eftermiddagen.
Vi åkte och köpte blommor som hon ville plantera vid graven.
Jag och brorsan köpte ljus.
Vi gick i lugn och ro och pratade på kyrkogården, jag , Svea och Christer.
Är det nåt ställe som är lungt och stress fritt så är det kyrkogården.
Skönt att gå där och spatsera och låta tankarna löpa fritt.
Vi tände ljus för pappa och för farmor och ställde på graven.
Ville gå in i kyrkan och tända ett ljus där men till vår stora förvåning så var den stängd, stängde klockan 16.00.
Naiv som jag är så trodde jag att kyrkan var öppen jämt, eller i alla fall längre än till fyra ?!?

Efter kyrkogården åkte vi hem och käkade med Mamma, Tommy och Ancha.
Sen satt vi och bara pratade och pratade och pratade i flera timmar.
Skjutsade hem dom sen och jag och Christer satte på en film i väntan på Ronnie och Pontus.
Vid elva igår kväll kom dom.
Så nu är vi alla här förutom mina fina barn som njuter i fulla drag över att få huset för sig själva denna helg.

Nu ska jag avsluta frukosten och sen gå en sväng med mammas vovve.
Denna lördag är full-tecknad med "Måste saker", så det är bara att köra igång.

Ha en fin lördag, mina vänner !
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0