Hej, jag är....

Skulle skriva ett inlägg för en stund sen, eller rättare sagt jag började skriva ett inlägg för en stund sen.
Mitt i skrivandets stund slog ångesten till och föll över mig med en sån kraft att jag höll på att kräkas.
Jag raderade allt jag hade skrivit.
Fick frossa, frös så att jag skakade.
Sitter nu med raggsockor på fötterna, gympabrallor, två tröjor men fryser ändå.
Ångesten sliter och drar inom mig.
Vet inte vad den vill eller hur jag ska bli av med den.
Kanske bara att rida med vågen ?
Ångesten kommer och går.
Ibland känns det okey, ganska bra.
Men så plötsligt blir man påmind om den för jävliga verkligheten.
En liten småsak, som en sång, något man ser i en tidning, nåt som någon säger.
Behöver inte vara så mycket för att man ska kastas in i ångest världen.
Helt plötsligt är den bara där och säger :
- Hej ! Jag är din ångest !
Kan nästan höra hur den hånskrattar åt mig.
Jag satt och försökte titta på hockey matchen, jag som bara älskar hockey.
Sverige-Kanada, en kanon match.
Men jag kan inte sitta still.
Känns som om jag har myror i kroppen trots att kroppen är så trött, så trött.
Har aldrig varit så trött i hela mitt liv, ändå kan jag inte sova.
Livet är verkligen galet just nu, på många sätt.
Är så förvirrad och tom i skallen att jag inte ens klarade av att fylla i papprena till Försäkringskassan.
Fick be Ronnie hjälpa mig.
Det var som om hjärnan stannade och jag fattade inte ens vad som stod på pappret.
Vad ska jag skriva ?
Hur menar dom ?
Helt tom !
Är så väck att jag råkade skicka in läkarintyget innan ens papprena hade kommit...eeeh ??!?
Undrar om jag ens kommer att få nån ersättning under den här månaden jag är sjukskriven.
Dom måste ju undra vad det är för galenpanna som har skrivit där.
Det jag lyckades plita dit själv utan hjälp låter helt tokigt.
Jag ser tokig ut också för idag har jag suttit ute i solen med solglasögon på......hur galet ser inte det ut på en skala när man har två vita ringar runt ögonen och är knallröd i resten av ansiktet =O
Ska sluta skriva mina tokiga tankar nu och gå och ta en dusch, sen en sömntablett och krypa ner under mitt varma , goa täcke.
Tack till dig som orkar läsa♥
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vännen! Ångest är det värsta som finns... Man tror jag man håller på att bli galen och allt känns bara jätte svårt. Så jag förstår verkligen hur du känner det. Ångest önskar man ingen skulle behöva få! Hoppas du/ni har någon ni kan gå och prata med, man behöver nog verkligen få ur sig allt som finns i huvudet. Det är nog jätte bra som i ditt fall att du skriver precis som du känner och mår just nu.. Skriva är nog ett bra sätt att få ut alla tankar. Så Helen gör mig en tjänst, be om hjälp eller skriv av dig för om du ramlar för långt ner i gropen så är det ett rent helvete (ursäkta språket) att ta sig upp där ifrån igen (talar av egen erfarenhet som du säkert vet). Var rädd om dig och många kramar din kusin Susanne

2011-05-09 @ 23:13:19
URL: http://livetisusanne.blogg.se/
Postat av: Mia

Stoooor kram till dig Helen. Vi är säkerligen många som tänker på dig och din familj just nu.

Mia

2011-05-10 @ 00:12:43
Postat av: Sussie

Ångesten är en del av ditt sorgarbete,,tyvärr äter den upp en inifrån.Men det är sånt som måste ut!

Bli inte förskräckt du är bara "normal" i detta.

Chocken håller på att gå sin väg,,

Fortsätt att skriva! Det är mer terapi än vad man tror! Och du är så duktig på att skriva oxå!!

Men försök inte att springa ifrån det hela,det kommer att kännas bättre med tiden!

Stora varma kramar till dig <3

2011-05-10 @ 08:53:08
Postat av: Anonym

Fortsätt skriva för det är du duktig på.

2011-05-10 @ 20:22:42
Postat av: Anonym

Fortsätt skriva för det är du duktig på.

2011-05-10 @ 20:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0