Tuff support..




Hann inte blogga igår.
Märktes att jag hade varit borta en vecka ;O
Pappershögarna stod på rad *tss
Lönevecka, så det är en hel del att göra.
Ringa och tjata att dom sista timmarna måste komma in, kolla kvitton och utlägg, sjukskrivningar och semestrar, köra lönekörning och hålla tummarna att alla löner stämmer och att det inte blivit fel nånstans.
Klarade mig från klagomål förra månaden så jag hoppas på "tur" den här gången med.

Tänk vad olika det är vad det är för person som svarar när man ringer som t.ex till en support.
Det hade hakat upp sig i löneprogrammet så jag var tvungen att ringa...just, support.
I vanliga fall är det kanon tjejer som jobbar där.
Super trevliga, glada och hjälpsamma.
Får alltid snabb hjälp och dom har varit tålmodiga med en nybörjare som mig ;-)
Idag hade jag inte samma tur....:/
En sur tjej svarade och jag talade om mitt ärende.
-Jaha, sa hon, vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig ?Du måste nog kunna komma på den lösningen själv.
-Men programmet funkar ju inte ?!
-Nähä, men jag vet ändå inte hur jag ska kunna hjälpa dig ?
-Eeeh, har jag inte kommit till support ?
-Jo ! Svarar hon lite kort
-Men om inte du kan hjälpa mig vem ska jag då ringa tycker du ?
Jag tackade artigt "för hjälpen" la på och ringde om igen och korsade fingrarna och hoppades på att nån annan skulle svara denna gång.
Och turen var med mig och en av dom "trevliga och glada" tjejerna svarade och jag fick hjälp snabbt som ögat.
Hornen växte i pannan och jag kunde inte låta bli att slänga in ett litet klagomål på tjejen som jag pratat med först....sorry !




Igår kom svärisarna förbi och käkade middag.
Dom hade varit hos sin tandläkare här i Stockholm (dom bor i Nyköping).
Dom gratulerade mig i förskott eftersom dom åker till Tyskland när jag fyller år.
Fick två fina gröna växter och ett kuvert med pengar ;)
Lite marknads pengar som min svärmor sa.
Kan jag köpa nåt skojsigt när jag åker upp till Rättvik på marknaden den 7:e Oktober =D
Ska samtidigt hjälpa mamma i lägenheten.
Finns ju en del kartonger kvar att packa upp eller kanske inte, mamma är grym.
Hon kämpar och fixar och donar mitt i sin stora tung sorg och i sin osjälvvalda nya livssituation.
Hon är en tuff kvinna, en riktig kämpe, min mamma.
Tror inte att många hade klarat att kämpat som hon i samma situation.
Du är bäst !
Love you ♥♥♥





Tittade på Idol igår och ledsamt nog så beslutade Andreas sig för att hoppa av.....igen =(
Så synd, men man lider samtidigt med honom när man ser hur jobbigt han har det.
Står på Idol sidan att så fort han hade satt sig på tåget hem så ångrade han sig.
Men vem vet, nästa år kanske han står där i Idol kön igen ;-)





Kul att Mikael tog sig vidare.
Led så mycket när just han som hade det så jobbigt ändå, blev vald sist.
Sen stod han där på scenen igår och blev "Lurad" tillsammans med några andra att tro att dom inte gick vidare.
Men han är med ;)





Nähä, min vän nu ska jag sätta lite fart så att killarna får några löner på fredag ;-)

Ha det bäst och en fin tisdag !

Kram H
.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Halloj fina vän!!

Tack för dina fina ord,,du kan konsten att beröra!

Jag läser om att du tycker din mamma är stark & kämpar!!

Men tanken slog mid direkt att det är hennes starka ådra du fått!!

ja,,du gällande support så är det som på lotto,,ibland är det nitlott!!

En del ska helt enkelt inte vara i service branschen!!

Hoppas du får ihop löner & kvitton nu:-))

Sköt om dig!! Vi hörs vidare!! Massor av kramisar!

2011-09-20 @ 12:35:06
URL: http://susanne64.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0