Årets Julklapp ???


Godmorgon !
Sitter och läser morgontidningen vid frukostbordet och hittar en artikel där årets julklapp är presenterad :

"Spikmattan var förra årets julklapp.
Året innan dess skulle upplevelsen vara den bästa presenten.
I år är det den uppkopplade trenden som slår igenom.
Årets julklapp 2010 är surfplattan.
Det är Handelns utredningsinstitut som presenterar årets julklapp.
Surfplattan är större än en mobiltelefon och mindre än en dator. Flera mediaföretag presenterar nu tidningar för läsplattan, som Apples Ipad.
Kriterierna för att få kallas årets julklapp är följande:

*Vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året.
*Svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.
*Produkten skall representera den tid vi lever i.



En ganska dyr sak för att bli kallad årets julklapp, tycker jag.
Beroende på modell och märke så kostar en Surfplatta från 4000 och uppåt.
Om man vill ha en sån som är på bilden ovan, en Apple Ipad så kostar den billigaste med 16 GB mellan 5000-7000 kronor.
Den dyraste i den modellen med 64GB kan kosta upp mot 12.500 svenska riksdaler.
Känns det som en julklapp som kommer att ligga under var och ens julgran på Julafton ???
Näää, inte direkt =O


Click to get cool Animations for your MySpace profile
Idag har jag träningsvärk efter min snöskottnings premiär igår, hahaha ;)
Tungt att skotta, känns i hela kroppen.
Tänk förra året, då fick man skotta om och om och om och om och om igen.
Det tog liksom aldrig slut.
Man stod där med snöskyffeln, genom svettig efter ett låååångt skottnings pass.
Gick in, snön vräkte ner utanför fönstret och man insåg efter ett par timmar att det bara var att klä på sig och gå ut och börja om igen....aaaaargh !
man höll på att bli gaaalen !
Till slut gick det så långt att det inte fanns någonstans att göra av snön.
Alla snöhögar var så enormt stora så att det inte gick att slänga upp mer snö där.
Usch, en sån vinter vill jag inte ha i år !
Vill bara ha lite snö så att det lyser upp i allt det mörka.
Okey då, det kan få vara så pass mycket snö så att barnen kan åka pulka och skidor men sen räcker det *tsss


Click to get cool Animations for your MySpace profile

Idag ska jag på möte.
Sen ska jag hem och sätta upp Julgardiner i köket.
Nu börjar ääääääntligen julpyntet, härligt, I love it !!!!
Ha det bäst och en bra dag !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja, årets julklapp vet jag inte. Alldeles för dyr! Och jag vill inte göra dig upprörd redan nu, men vi kan få det ändå värre i år! I alla fall när det gäller kylan.

Mina julsaker åker fram på lördagskvällen. /Kram

2010-11-25 @ 15:22:46
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0