Blodig middag !

Stod i godan ro och skulle skära upp kasslern till pastasåsen som
vi skulle ha till middag.
Kladdig om händerna, en vass kniv och svisch så slant jag och skar
mig riktigt djupt i fingret.
Och jag bara undrar....hur kan ett litet finger blöda så mycket ???


Kanske skulle ha behövt ett stygn eller två men försöker själv att tejpa ihop det.
Ser framför mig akuten.....massor av sjuka människor som har ont, kvider av smärta och
behöver vård.
Där kommer jag med mitt lilla ringfinger som förvisso blöder mycket men är ack så litet.
Tar en nummerlapp till kassan.
Min tur...
- Hej ! jag skar mig i fingret när jag skulle skiva upp kassler till middag.
- Eeeh, okey ! Är det djupt ?
- Njaaa, joo, det tycker jag nog. Skulle kanske behövas ett litet stygn.
- Okey, du får vara beredd på lång vääääääntan, det är ju inget akut direkt. Finns ju andra patienter som har liiiite större problem än vad du har. Så jag skulle tippa att du hamnar i prio......bottenskrapet.
 - 360 kronor, tack !

Nää, jag fixar nog mitt lilla ringfinger själv ;))))))
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men jag tror inte alls att du skulle ha fått vänta så länge! Det får bara gå x antal timmar, sedan måste man sy! Men har du tejpat ihop det snyggt så blir det förhoppningsvis bra! /Kram

2010-10-11 @ 18:32:34
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Mita

Inte kul att sitta på akuten,kan bli nog så lång väntan.Ja gud vad ett sår på fingret kan blöda,precis som örsnibben. Sätt på ett fint Bamse eller Pippi plåster, det hjälper mot det mesta,hi,hi...

Kramiz!

2010-10-11 @ 20:33:24
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Helen

Tror att jag har lyckats bra med att dra ihop såret.Men försökte mig på att hänga tvätt, då gick ju självklart såret upp igen och jag fick snygga röda blodfläckar på mina rentvättade lakan ;)Men ska dra ihop det med något snyggt plåster så kanske det lugnar ner sig lite under natten =D Sovgott! kram Helen

2010-10-11 @ 21:42:13
URL: http://svartss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0