Det närmar sig helg ;-)


Imorgon är det fredag, såååå skönt !!!
Längtar till helgen.
Idag ska jag jobba kväll och det var ju några år sen som man gjorde det...=O
Men det är lite löjligt för jag har redan gått igenom en utredning som kom fram till
att jag inte klarar av vårdjobbet med min sjukdom och ska omplaceras.
Nu när det bara är ett par veckor kvar fick dom plötsligt för sig att jag ska testa ett
par timmar i kvällpatrullen ändå fast jag inte ska gå tillbaka till min gamla tjänst...??
Men men jag gör som dom säger, följer bara med tåget...*tss
Lugnast sååå ;))))

Igår var jag, mamma, pappa & Jessica ute på Skogskyrkogården och gjorde fint på
mormor & morfars grav.
Vi tände ljus eftersom min morfar skulle ha fyllt 110 år idag =)

Vi var också förbi minneslunden och tände ljus för Ingrid & Åke.
Det var så fint där.
Massor av blommor och ljus.

Snart är det AllaHelgona helgen och då är det dax igen att ta sig till kyrkogårdarna och tända ljus.
Om ni inte har gått på kyrkogården just den kvällen så gör det.....det är en otrolig känsla, en
mäktig, lite overklig känsla när man ser alla dessa människor som nästan köar för att komma in på kyrkogården för att få tända ljus till sina nära och kära.
Inga bilar får köra inne på kyrkogården den kvällen.
Man får parkera utanför och gå i mörkret.
Man ser knappt handen framför sig på vissa ställen, så mörkt är det.
Men massor utav ljuslågor fladdrar i mörkret och leder en rätt.


Igår tittade jag på "Bonde söker fru".
En del av speed daterna blev så pinsamma så det kröp i en.
Antingen så sa dom ingenting, knäpptyst, så tyst att man kunde höra en knappnål falla.
Eller så var det helt enkelt språksvårigheter ;)))) *tsss



Ha det bäst och en fin dag !
kramen hela dagen =)

Kommentarer
Postat av: Mita

Låter knepigt det där om du ändå ska omplaceras,

Javisst är det en vacker tid nu när man tänder ljus på kyrkogården.Det är en fin upplevelse att gå runt där.

Kikade också på Bonde söker fru, läste i tidningen att tv 4 la in klipp på där dom bara satt alldeles tysta, så de skulle se väldigt pinsamt ut.Att dom satt så där knäpptysta det förstår man väl att dom ändå inte gjorde.Varför ska det vinklas hela tiden?

´Kramiz!

2010-10-14 @ 13:08:06
URL: http://mithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0