Lugn morgon =)


Inget jobb idag så jag har tillåtit mig själv en
lugn och skön morgon.
Gick visserligen upp klockan 07.00 piiip men utan stress.
Tog en dusch, kröp i morgonrocken och fixade mig en god frukost.
Satt och mumsade på mackor medan jag tittade på The voice på tv.



Ska straxt dra på mig "städ-kläderna" och börja röja här hemma.
Inte så kul att hålla på att städa på helgen så det får bli dagens "nöje" ;))

Idag är det 1:a Oktober.
En riktig höstmånad !



Imorgon fyller jag år.....ångest, eller näää inte direkt men det går sååå
jäkla fort.
Tiden bara springer iväg !
Har inga större planer inför morgondagen, blir väl lite lugnt =)

Halloween är ju en helg som dyker upp i slutet av denna månad.
Den är lite häftig tycker jag.
Köper mig alltid en pumpa som jag skär ut nåt otäckt ansikte på , ju mer scary desto bättre,
och ställer den på trappen.
Den här gubben gjorde jag förra året :

Sen åker Ronnie och jag alltid till Skogskyrkogården och tänder ljus.
och det är en mäktig känsla när man går inne på kyrkogården på kvällen.
Det är så mörkt att man inte ser handen framför sig, men överallt är det små fladdrande
ljuslågor som försöker lysa upp i mörkret.

Nä, dax att slurpa i sig dom sista kaffe dropparna, kavla upp ärmarna och sätta fart med städningen.
Ha det bäst !
Kram H.




Kommentarer
Postat av: Roziez

Tjingeling Helen! Så snopen jag blev att inte hitta bloggen på själva hemsidan,ha,ha. Det blev ju jättefint det här. Ville in och önska Trevlig Hösthelg. Och du...Grattis i förskott, såg att du fyller år i morgon.

Kramen Roziez

2010-10-01 @ 10:47:23
URL: http://www.rozami.se
Postat av: Helen

Hej Roziez ! vad bra att du tittade in för jag hade tappat bort din nya Blogg-adress. Men nu har jag lagt in den här på bloggen =) Tusen tack för Grattis hälsningen !!! Nu ska jag ta mig en promenad i det sååå vackra höstvädret =) Ha det bäst och en fin helg ! Många kramar Helen

2010-10-01 @ 11:41:00
URL: http://www.helen67.dinstudio.se
Postat av: Mita

Hallå i stugan,visst är det skönt att ha städningen gjord till helgen. Gäller bara att komma igång,

Har varit en runda i skogen, så det smakade kanongott med kaffe nu.

Ha det fint,och grattis i förskott, så jag inte glömmer det,ler

Kramiz!

2010-10-01 @ 11:46:10
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej Mita ! Ja, det är så skönt att ha det städat och klart till helgen =)Har hunnit gjort det mesta nu.Väntar på min dotter så ska vi gå en sväng med stavarna =) Såå skönt väder, så då är det bäst att passa på =) TACK för grattis hälsningen ! Ha en fortsatt fin dag & trevlig helg =))) kramar Helen

2010-10-01 @ 12:25:32
URL: http://www.helen67.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0