GÅSHUD !!!


Sitter här och njuter av en nybryggd kopp kaffe ;)
Tänk vad gott det smakar när man först
"inte får" äta och dricka
och sen
"får"....Mmmmm, man njuter i fulla drag och det känns som om
man har varit utan mat och dryck i flera dagar fast det handlar om en förmiddag *tss
                     

Var på plats vid röntgen fem minuter före utsatt tid, var så gaaalet mycket trafik !!!
Hann precis sätta mig tillrätta, slå upp en damtidning med Viktoria på framsidan när
en käck liten sköterska kom ut och ropade :
- Helen Svarts , varsågod !Click to get cool Animations for your MySpace profile
In i ett litet rum där jag skulle ta av mig jacka och tjocktröja.
Linnet jag hade under kunde jag behålla på.
Sen fick jag lägga mig på en smal brits med en massa papper instoppat
i byxlinningen för att skydda mot gelén som skulle kletas på.
- Då kommer doktorn straxt ! Säger den käcka lilla sköterskan med ett fastklistrat leende.
Och jag ligger där på britsen och väntar och väntar och väntar och fryser och fryser mera och fryser så mycket att jag krånglar mig upp med allt papper som sitter runt byxlinningen och tar på mig min stickade tröja och lägger mig på britsen igen.
Kändes genast lite bättre.
Hade precis blivit av med gåshuden på armarna när äääntligen doktorn kommer.
- Den där stickade tröjan får du ta av dig !
Är det första hon säger.
- Eeeh, okey, hej på dig med =O
Så av med tröjan , försöker slänga den lite nonchalant på stolen som står brevid men missar naturligtvis. Jag ler lite ursäktande men får inget leende tilbaka.
Plötsligt skriker jag till, har fått ett gäng med iskallt gelé på magen.
- oj, haha, jag glömde visst säga till att jag la på gelén och att den är kall. Säger fru doktor.
JAAA, du glömde visst det :/
Om jag hade gåshud på armarna förut så var det ingenting mot vad jag hade nu....!


- Gallblåsan, har du opererat bort den ?
- ja, det gjorde jag....och där avbröt hon mig och frågade :
- Blindtarmen ?
- Ja, den är också.....blir avbruten igen med ett hummande och :
- Bra, då vet jag !
Jag försöker säga något men då hysschar och säger att jag ska hålla andan.
Jag drar in luft , håller andan och hon trycker på magen med "grejen" som glider på gelén.
det gör ont, jätteont, men jag kan inte säga Ajjj för jag håller ju andan.
- Nu kan du andas som vanligt igen.
Tack för det !!
Ska precis säga att det gör väldigt ont när hon tryckler sådär hårt då hon ber mig hålla andan igen.
Så håller hela undersökningen på.
Håll andan, andas som vanligt, vrid dig till vänster, lägg dig på rygg, håll andan, andas vanligt, vrid dig till höger, håll andan, andas som vanligt, lägg dig på rygg.
- Så, nu är jag klar och nöjd med mina bilder.Svaren skickas till din läkare ! Här har du papper att torka av gelén med sen kan du gå hem.tack och hej !
Och doktorn var borta lika snabbt som en vindpust.
Jag hade hoppats på en liten konversation under tiden som hon gjorde röntgen och förhoppningsvis fått nåt svar på vad smärtan beror på.
Men, tydligen så funkar det inte så ?!?

Ack, så fel jag hade !!!

Click to get cool Animations for your MySpace profile

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad är det för fel på en del läkare?! Hon borde kanske blivit en annan typ av läkare, inte en som ska prata med patienterna. Kirurg kanske?



Hoppas i alla fall att du nu är mätt och belåten.



Kram /Gunilla

2010-10-07 @ 12:08:02
URL: http://www.drakensliv.dinstudio.se
Postat av: Helen

Ja, man undrar ju om hon hade en dålig dag eller nåt ??? =O Hahaha, kirurg hade nog passa henne bättre ;-)Ja, nu är jag mätt och belåten och även koffein abstinenten är stillad ;)))) Kram Helen

2010-10-07 @ 12:16:20
URL: http://www.helen67.dinstudio.se
Postat av: Sussie

Va i hela friden är det frågan om!!!

Usch vilken opedagogisk sate!!

Sitter här & blir arg ,,,stackars dig:-(

Nä för att va sjuk i Se så måste man va läkare själv!

Hoppas att det ordnar sig & du slipper sådana folk framöver!!!

Skickar stora vamra chokladkoppar m grädde till dig:-)

2010-10-07 @ 14:22:21
Postat av: Mita

Ja det brukar smaka underbart när man får äta och fika igen. Jäkla doktor,en del borde helt klart ha ett annat yrke.Det är ju patienter som kanske är jätteoroliga.Viktigt då att få en bra doktor.

Hoppas du får veta snart vad som felas,

Varmaste kramen till dig vännen!

2010-10-07 @ 15:52:52
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Helen

Tack för era fina ord och kommentarer =)))) Ja, ibland stöter man på dessa varför-valde-jag-det-här-yrket-läkarna!!! Tur att inte hon är min "bahandlings-läkare" för då jag bytt bums !

Hoppas på ett snabbt svar nu av min snälla och glada doktor ;-)Ha en fin kväll ! kramar Helen

2010-10-07 @ 16:04:16
URL: http://svartss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0