Styrka...

Är så glad för Facebook ibland.
Som idag, kan bli uppdaterad hela tiden om hur det går för min vän Yvonne som sitter fast i sin lägenhet i NY mitt i stormen Irene.
Den har inte slagit till med full kraft än, den har bara börjat, "hon" har bara gett en liten fingervisning om vad som komma skall.
Vet inte hur länge som dom har strömmen kvar, inte så länge till gissar jag.
Men den här bilden la Yvonne ut för en halvtimme sen, vatten som redan börjar rinna in i badkaret och det är bara att pumpa som gäller.


Vi hade ett rejält åskoväder här i morse.
Man tänker då när man ser blixtrarna korsa varandra på himlen och man hör åskans mullrande att det är enorma krafter moder natur bjudet på.
Men det är ingenting mot vad hon bjuder på med sin Irene.
Där stormen har dragit fram har det skapat stora problem.
Så här står det just nu på aftonbladet.se :


"Minst tio döda.

En miljon hushåll utan el.

Inställda flyg och översvämningar.

Orkanen Irenes framfart orsakar förödelse längs den amerikanska östkusten – nu har hon nått New York."


 

 

 

 

Svårt att förstå dess krafter när man sitter här hemma i trygga gamla svedala.

Men jag tänker på min vän och hennes lilla son som kämpar själva over there med att pumpa vatten och försöka stå emot Irene.

Hennes man är elektriker och är beordrat att vara ute och jobba så hon får klara sig själv.

Skickar all styrka jag kan till dig, min vän ♥♥♥



Min rygg är något bättre men långt ifrån bra.
Så det blir lungt för min del denna söndag.

Ha det bäst och ta hand om varandra.
Kram H ♥♥♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0