Åskoväder...



Veckan rullar på trots allt.......
I måndags kändes det tungt, riktigt tungt men nu är det faktiskt redan torsdag och imorgon är det veckans bästa dag......FREDAG !!!!





Igår var jag hos min läkare inne på Kungsholmen.
Kööööööööö på Essingeleden på väg in, fick väääääänta i väntrummet men kom in en stund efter bokad tid.
Blodtrycket togs och det var fortfarande för högt men  positivt var att undertrycket att gått ner lite granna.
Så min läkare satte inte in något blodtrycksänkande..........än =O
Har nu 4 veckor på mig att försöka få ner det på egen hand.
Annars blir det piller :/
Fick bassning om att jag sover för lite och det är inte bra när man har högt blodtryck.
Det påverkar tydligen jätte mycket.
Så jag gick faktiskt hem med lite medicin........sömntabletter.
Så igår kväll var jag faktiskt "duktig" och tog mig ett sömnpiller (fick dom svagaste) och somnade och sov otroligt nog hela natten, ända tills väckar klockan ringde halv sex.
Jag har ju varit lite skeptisk till att ta sömntabletter, men det kanske inte är så dumt för en period i alla fall.


På väg hem vräkte regnet ner, åskan mullrade och drog i väg dunder smällar, blixtrarna gick i kors på himlen.
Och på Essingeleden var det.......kööö !!!
Ingen olycka eller så utan vägarbete och åter vägarbete.
Om nån frågar efter något negativt med sommaren så skulle jag svara :
Småkryp och vägarbete !
Var tvungen att ta mig till apoteket.
Vågade inte använda paraplyet för blixten slog samtidigt som åskan mullrade.
Har ju hört att blixten kan slå ner i paraplyet eller är det en skröna ?
Jag trodde att det var så i alla fall så bara att kasta sig ut i spöregnet och försökte mig på en språngmarsch till apoteket vilket inte var lätt när man har sandaler på sig som reagerar med att bli hala som is så fort som blir blöta.
Kändes som om jag sladdade omkring på is-bana.
Tog mig in på apoteket och såg ut som en dränkt katt.
Lämnade dropp spår efter mig.
Tittade ner på golvet där jag stod och väntade och insåg att jag stod i en vatten pöl, vatten som droppade från mig =O
Åskovädret ställde ju till det en del igår.
Bl.a så gick det inte att betala med kort.
Hos läkaren......
Biiip......Tekniskt fel !!!
På Apoteket.....
Biiip.....Tekniskt fel !!!
I Affären......
Biiip......Tekniskt fel !!!
Bara att kasta sig ut i regnet igen med paraplyet under armen.
Kändes ju super fånigt att man hade ett pararply men inte vågade fälla upp det p.g.a blixtrarna som lyste upp himlen.
Där sprang man istället i sina halkiga sandaler med mascara ränder på kinderna och det dyngsura håret som låg slickat längs skallen.
Tog mig nästan simmande *tss till bankomaten som självklart var trasig......
Tekniskt fel !!!!
Aaaaaargh !!!
Men det fanns en till och den funkade.
Yeeeah !
Lyckades få ut en dyngsur femhundra lapp så jag kunde betala mina varor ;-)


När jag ääääntligen kom hem var jag dyngsur in på bara skinnet.....
Så varenda klädtrasa åkte av och istället kröp jag in i min långa, varma och goa röda morgonrock =)



Fixade lite middag sen tittade vi på nya Irene Huss "Det lömska nätet".




Den var bra.
Gillar Irene Huss, kul med en kvinnlig polis =)


Nu jobb !

Ha det bäst !

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0